خبرگزاری کار ایران

طلب بازنشستگان فرهنگی بابت "پاداش پایان خدمت"/ یک نماینده مجلس: بودجه آموزش و پرورش متزلزل شده است

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۰۲۵

بازنشستگان فرهنگی ۴ هزار میلیارد تومان بابت پاداش پایان خدمت خود طلبکارند.

جمعی از معلمان بازنشسته در تماس با خبرنگار ایلنا، از تاخیر طولانی در پرداخت مطالبات مزدی خود انتقاد کردند.

این بازنشستگان که در سال‌های گذشته -۹۵ به بعد- بازنشسته شده‌اند، هنوز نتواسته‌اند پاداش پایان خدمت خود را دریافت کنند. این بازنشستگان می‌گویند در طول سال گذشته، ارزش پول به یک‌سوم رسید و اگر مطالبات‌مان را سرموقع می‌پرداختند، می‌توانستیم آن را به عنوان سرمایه دوران کهولت به کار بریم اما حالا آن پول دیگر برایمان کاراییِ آن زمان را ندارد.

این بازنشستگان امیدوار بودند تا قبل از پایان سال ۹۷ مطالباتشان پرداخت شود؛ امیدی که با عدم تامین بودجه توسط آموزش و پرورش به یأس بدل شد.

جبار کوچکی نژاد (نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی) نیز در تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس در این رابطه گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مطالبات فرهنگیان و بیش از ۴ هزار میلیارد تومان پاداش پایان خدمت فرهنگیان باقی مانده است ولی دولت قول داده بود تا پایان سال گذشته حداقل ۱۵۰۰ میلیارد تومان از این مطالبات را پرداخت کند. دولت کل بدهی به فرهنگیان که ۶ هزار میلیارد تومان  است را به سال ۹۸ منتقل کرد و با این کار بودجه آموزش و پرورش متزلزل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز