خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران کیان کرد ملایر برای بازگشایی کارخانه

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۹۴۱

در آستانه یکساله شدن تعطیلی کارخانه «کیان کرد» ملایر در استان همدان، کارگران باسابقه این واحد صنعتی خواستار بازگشایی کارخانه و رسیدگی به وضعیت خود از مسئولان استانی شدند.

منابع کارگری ایلنا در کارخانه «کیان کرد» ملایر گفتند: درحال حاضر حدود ۲۰۰ نفر از کارگران کارخانه کیان کرد که از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، در انتظار بازگشایی کارخانه ازسوی مسئولان هستند.

کارگران بیکار شده این کارخانه تولید کاشی که در اصل بر بازگشایی و راه‌اندازی مجدد محل کار خود تاکید دارند، گفتند: باتوجه به شرایط جسمی و سنی، هم‌اکنون در بازار نامتعادل کار برای آنها هیچ شانسی برای یافتن فرصت شغلی جدید وجود ندارد اما اگر دولت از بازگشایی این کارخانه اولین تولیدکننده پارچه استخوان‌بندی تایر در ایران حمایت کند، آنها می‌توانند به کار قبلی خود بازگردند و در عین حال از رفاه نسبی برخوردار شوند.

کارگران با بیان اینکه این واحد صنعتی به بهانه غیراقتصادی بودن از تیر ماه سال گذشته (۹۷) تعطیل اعلام شد و پیش از تعطیلی توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را نداشت، در ادامه افزودند: پیش از این نیز خطوط تولیدی این کارخانه چندین باربصورت  موقت (مرحله اول از آذرماه ۹۳ تا تیرماه ۹۴ و در مرحله دوم مجدد از بهمن ۹۴ تا خرداد ۹۵ )تعطیل اعلام شده بود که با حمایت مسئولان مجددا به چرخه تولید بازگشت.

آنها اظهار داشتند: تاکنون چندین بار به امید بازگشایی کارخانه به نهادهای صنفی و دولتی شهرستان ملایر و استان همدان مراجعه کرده‌اند اما درمورد بازگشایی کارخانه هنوز پاسخی نگرفته‌اند.

کارگران کیان کرد ملایر همچنین درمورد مطالبات معوقه‌ خود گفتند: در کل مطالبات مزدی و سنواتی کارگران پرداخت شده و فقط تعداد کمی از همکاران مدعی‌اند بخشی از مطالبات خود را هنوز دریافت نکرده‌اند.

این کارگران که خواهان بازگشایی دوباره کارخانه هستند، با تاکید بر اینکه کارگران این مجموعه بزرگ از زحمتکشان به حق جامعه هستند، در خاتمه تصریح کردند: باتوجه به اینکه شرکت کیان کرد تنها منبع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۲۰۰کارگر به‌صورت مستقیم است، از شما مسئولان تقاضا داریم که درخصوص رفع مشکلات این واحد تولیدی و بازگشت به کارکارگران آن که اکنون در وضعیت بد معیشتی قرار دارند، اقدام عاجل کنید.

محمد کاظمی (نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی) اخیرا در جلسه اعضای شورای اداری شهرستان ملایر از بازگشایی دوباره کارخانه کیان کرد خبر داده و گفته است: طی مکاتباتی که نمایندگان ملایر برای حل مشکل شرکت کیان کرد با دکتر «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری داشتند، با مساعدت وی مقرر شد تسهیلات لازم به سرمایه‌گذار این واحد صنعتی داده شود و در آینده ای نزدیک به چرخه تولید بازگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز