خبرگزاری کار ایران

دفاتر کارگزاری شهریار حق دخالت در احراز اشتغال کارگران ساختمانی ملارد را ندارند

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۹۸۸

دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی سرآسیاب ملارد با انتقاد از سازمان تامین اجتماعی، از احراز اشتغال کارگران صنعت ساختمان این شهرستان ازسوی اداره تامین اجتماعی شهرستان شهریار انتقاد کرد.

مجید نصیریان (دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی سرآسیاب ملارد) در این رابطه به خبرنگار ایلنا  گفت: باتوجه به اینکه شعبه تامین اجتماعی شهرستان ملارد از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز نموده و قبل از تاریخ فوق کلیه خدمات بیمه‌ای اهالی ساکن شهرستان ملارد توسط شعبه شهریار انجام می‌شد. متاسفانه پس از گذشت ۴ سال با آغاز فعالیت شعبه ملارد هنوز امور مربوط به بازرسی و احراز اشتغال کارگران صنعت ساختمان این شهرستان ساکن و شاغل در حوزه جغرافیایی شهرستان ملارد توسط کارگزاری‌های تامین اجتماعی شهرستان شهریار انجام می‌پذیرد.

به گفته وی؛ در انتقاد به این موضوع سال گذشته مکالماتی با مسئولان مربوطه اداره کل تامین اجتماعی استان تهران انجام گرفت که متاسفانه مثمرثمر نبوده و کارگزاری شعبه شهریار به روال گذشته و با ورود به محدوده جغرافیایی شهرستان ملارد اقدام به بازرسی محل سکونت و اشتغال کارگران ساختمانی می‌کنند.

او گفت: سازمان  تامین اجتماعی تقریبا از دو سال پیش براساس دستورالعمل مسئولیت واگذاری احراز اشتغال کارگران ساختمانی را به کارگزاری‌های زیرمجموعه خود واگذار کرده که این موضوع همچنان مورد انتقاد انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی است.

نصیریان با بیان اینکه خواسته اصلی انجمن‌های صنفی کارگری ساختمانی کنار گذاشتن کامل کارگزاری‌ها از روند بازرسی از کارگران ساختمانی است، افزود: پیش از اینکه وظیفه شناسایی هویت و احراز اشتغال کارگران شاغل در بخش صنعت ساختمان به تشکل‌های صنفی کارگری ساختمانی محول شده باشد؛ به مرور شاهد کاهش آمار تخلفات بیمه‌ای کارگران ساختمانی بودیم اما با واگذاری آن به کارگزاری‌ها به مرور زمینه سوءاستفاده افراد سودجو مجددا فراهم شد.

این فعال صنفی کارگران صنعت ساختمان در بخش پایانی سخنان خود  با درخواست از اداره کل تامین اجتماعی شهرستانهای استان تهران برای رسیدگی به این موضوع مهم افزود: اداره کل تامین اجتماعی شهرستانهای استان تهران باید نظارت خود را بر عملکرد شعب زیرمجموعه خود افزایش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز