خبرگزاری کار ایران

احمد شجیراتی:

فعالیت‌هایِ «کشت و صنعت نیشکر هفت تپه» به خاطر سیلاب متوقف شده است/ مطالبات بازنشستگان را پس از بازگشایی پیگیری می‌‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۹۶۱

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان با اشاره به ورود آب به مزارع نیشکر در این استان گفت که فعالیت‌های شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از روی اجبار متوقف شده است.

«احمد شجیراتی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه هنوز از خسارات سیل به زمین‌های نیشکر مجمتع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گزارشی به دست اداره کار نرسیده است، گفت: ورود آب به مزارع نیشکر این مجتمع سبب شده تا روند کار به اجبار متوقف شود.

وی با بیان اینکه خارج گل و لای از مزارع به اندازه خارج کردن گل و لای از کارگاه‌ها و خانه‌ها زمان‌بر و سخت است، گفت: ممکن است که پرداخت مطالبات کارگری به خاطر توقف کار به تاخیر بیافتد. از این رو منتظر هستیم تا سیلاب فروکش کند و وضعیت به حالت طبیعی برگردد تا بررسی‌های خود را در خصوص وضعیت کارگران به‌روز کنیم.

شجیراتی در پاسخ به این پرسش که دقیقا انتظار دارید چه زمانی فعالیت‌های شرکت از سر گرفته شود، گفت: انتظار داریم که از اردیبهشت ماه فعالیت‌های شرکت از سر گرفته شود تا بتوانیم مطالبات کارگری را پیگیری کنیم.  

 وی البته می‌افزاید: ورود سیل به مزارع یک بحثی است و خروج آن از مزارع بحثی دیگر. بارندگی در لرستان نصف روز هم نبود اما سیلاب هنوز از منطقه خارج نشده است. هنوز گل و لای از خانه‌های مردم خارج نشده است. در مورد مزارع هم وضعیت به همین ترتیب است. تازه پس از خروج آب از مزارع روشن می‌شود که چقدر خسارت به مزارع وارد شده است.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان با بیان اینکه برخی از کارگاه‌ها اقداماتی برای جلوگیری از نفوذ سیلاب انجام داده بودند، گفت: آنها ماشین آلاتشان را خارج کرده بودند اما در اینجا بحث مزارع وسیع نیشکر مطرح است. در این میان بعضی کارگاه‌ها هم هشدارها را جدی نگرفته بودند و اقدامی برای حفاظت از خود انجام نداده بودند. به هر صورت منتظر خروج سیلاب از منطقه هستیم تا خسارات را برآورد کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که تکلیف رسیدگی به مطالبات بازنشستگان چه شد و اینکه چه تعداد از آنها همچنان به مطالبات خود دست نیافته‌اند، گفت: تعدادی از بازنشستگان هنوز منتظر پرداخت مابه‌التفاوتِ ۴ درصدی برای بازنشستگی در مشاغل سخت توسط کارفرما هستند. عده‌‌ای هم بازنشسته شده‌اند اما مطالبات ایام خدماتشان را تمام و کمال دریافت نکرده‌‌اند.

شجیراتی افزود: البته شرکت مطالبات حدود ۱۱۰ نفر از بازنشستگان را پرداخت کرد. حالا ممکن است که به تعداد کسانی که به مطالبتشان نرسیده‌اند اضافه شده باشد؛ چراکه آمارهای ما مربوط به بهمن ماه سال ۹۷ است. منتظر بازگشایی شرکت هستیم تا مطالبات بازنشستگان را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز