خبرگزاری کار ایران

با حضور نمایندگان دولت، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی کشورهای عضو سازمان ilo؛

سیصد و سی و پنجمین اجلاس هیات مدیره سازمان بین‌المللی کار برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۹۳۸

سیصد و سی و پنجمین اجلاس هیات مدیره سازمان بین‌المللی کار از 23 اسفند 1397 تا 8 فروردین سال 1398 (برابر با 14 لغایت 28 مارس 2019) برگزار شد.

به گزارش ایلنا، جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو اصلی هیات مدیره سازمان بین‌المللی کار در  اجلاس هیات مدیره  سازمان بین‌المللی کار حضور و مشارکت فعالانه داشت.

در این اجلاس، جمهوری اسلامی ایران، رییس کمیته اشتغال و حمایت‌های اجتماعی بود که نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نزد سازمان بین المللی کار این مسئولیت را برعهده داشت و جلسات مربوطه را اداره کرد.

موضوعات متعددی در دستور کار اجلاس هیات مدیره قرار داشت. با انتشار گزارش کمیسیون جهانی آینده کار، مقرر شد سند مهمی به صورت یک اعلامیه بر مبنای محتوای گزارش یاد شده و دریافت نقطه نظرات دولت‌ها و شرکای اجتماعی در صد و هشتمین کنفرانس بین‌المللی کار (در خرداد 1398) مورد بحث قرار گیرد و به تصویب نهایی برسد. نظرات اولیه در خصوص مولفه‌های اصلی این اعلامیه در هیات مدیره مطرح شد.

برنامه و بودجه پیشنهادی مدیرکل سازمان بین‌المللی کار برای دوره دوسالانه 2020-2021 نیز در دستور کار این اجلاس هیات مدیره قرار داشت.

از دیگر دستور کارهای اجلاس یاد شده می‌توان به مباحث بخش نهادی شامل تقویت سیستم نظارتی آن سازمان، اصلاحات سازمان ملل متحد و اثرات آن بر سازمان بین‌المللی کار، گزارش کمیته آزادی انجمن و استراتژی کلان سازمان بین‌المللی کار برای توسعه ظرفیت نهادی و مباحث بخش توسعه سیاستی شامل بازنگری برنامه اقدام در خصوص مهاجرت نیروی کار، برنامه استراتژیک در خصوص افراد بومی و قبیله‌ای (موضوع کنوانسیون شماره 169)، و بازنگری مکانیزم‌های نوآورانه مالی و مباحث بخش مسائل حقوقی شامل موضوع حمایت (مصونیت‌ها) از هیات‌های کارگری و کارفرمایی اعزامی به کنفرانس‌های بین‌المللی کار و اجلاس‌های هیات مدیره اشاره کرد.

همچنین در این اجلاس هیات مدیره، ملاقات‌های دوجانبه متعددی با مسولین سازمان بین‌المللی کارانجام و پیرامون موضوعات مورد نظر گفتگو شد.

"حاتم شاکرمی"، معاون روابط کاروزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی، نیز دراین اجلاس با "موسی عمرو"، معاون مدیر کل سازمان بین‌المللی کار، خانم "بئاته آندرس"، رییس اداره اصول و حقوق بنیادین کار، خانم "کرن کرتیس"، رییس اداره آزادی انجمن، و آقای "آریل کاسترو"، مسئول کشورهای آسیا و اقیانوسیه از اداره امور کارگری آن سازمان ملاقات و گفتگو کرد. در این گفتگو آقای موسی عمرو ضمن اعلام رضایت از رشد و توسعه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در ایران تقدیر کرد.

همچنین در طی نشست شاکرمی با بقایی سفیر ایران در مقر سازمان ملل متحد ژنو، در مورد شرکت نمایندگان گروه‌های سه‌جانبه دولت، کارگری و کارفرمایی ایران در اجلاس خرداد سال 1398 سازمان بین المللی کار ( ILO) مباحثی مطرح شد.

  معاون روابط کاروزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی  در این نشست‌ها با مسئولین شرکت کننده دراین اجلاس و رئیس هیأت مدیره سازمان بین‌المللی کار تاکید کرد که با توجه به مأموریت اصلی سازمان بین‌المللی کار که همانا حفظ رفاه، امنیت شغلی کارگران است، سازمان نباید نسبت به رفتارخصمانه و غیر عادلانه امریکا به تولید وجامعه کارگری ایران و تحریم‌های صورت گرفته که اصل و اساس کارگران کشور ما را مورد هدف قرار داده است، بی‌تفاوت باشد.   

شایان ذکراست در این دیدارها، در خصوص سده سازمان بین‌المللی کار، گزارش آینده کار و اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به بررسی سه جانبه موضوع آینده کار در کشور، تحریم‌های ظالمانه اعمال شده علیه کشورمان و پیامدهای آن برای اشتغال و جامعه کارگری کشور، پیش نویس تدوین شده چارچوب همکاری‌های آتی کشورمان با سازمان بین‌المللی کار و برخی دستور کارهای هیات مدیره گفت و گو شد. در گفتگوهای انجام شده میان مسئولین وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی و مسئولین سازمان بین‌المللی کار پیرامون پیش نویس ارائه شده چارچوب همکاری‌ها با سازمان بین‌المللی کار، مقرر شد تاریخ‌های پیشنهادی وزارت متبوع برای سفر هیات ذی ربط آن سازمان به کشورمان جهت ارائه چارچوب همکاری‌ها در شورای عالی کار در اولین فرصت اعلام شود.

سیصد و سی و پنجمین اجلاس هیات مدیره سازمان بین‌المللی کار برگزار شد

سیصد و سی و پنجمین اجلاس هیات مدیره سازمان بین‌المللی کار برگزار شد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز