خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد؛

بیشتر مصوبات مجلس در سال‌های گذشته به ضرر کارگران بوده است/ مجلس آماده حمایت از کارگران نیست

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۲۰۲

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس خانه ملت است و باید حامی کارگران نیز باشد، گفت: متاسفانه تعداد نمایندگان حامی کارگر بسیار کم است و کمتر نماینده‌ای حاضر می‌شود برای دفاع از کارگران، از جایگاه نمایندگی خود هزینه کند.

نبی هزار جریبی در واکنش به اظهارات کارگران مبنی بر اینکه بیشتر مصوبات مجلس شورای اسلامی در سالهای گذشته به زیان کارگران تمام شده است، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سه طرز تفکر در مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کنند. یک عده نماینده و صدای مردم هستند و به نفع آحاد جامعه صحبت می‌کنند. عده دیگر به دنبال منافع شخصی هستند که حال و روزشان مشخص است و عده سوم هم نماینده دولت هستند و در تصمیمات و موضع‌گیری‌ها به نوعی صحبت می‌کنند و رای می‌دهند که دولت را خشنود کنند.

وی با اعلام اینکه خودش کارگر بوده و اکنون نیز با افتخار از کارگران حمایت می‌کند، گفت: کسی که می‌خواهد به نفع کارگران رای بدهد باید در شرایط سخت بنگاه اقتصادی قرار گرفته باشد تا بداند کارگران چه زندگی سختی را پشت سر گذاشته‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرانی‌های اخیر گفت: بار این گرانی‌ها بردوش مردم است و سخت‌ترین تاوان و هزینه را کارگران و خانواده آنها می‌دهند. کارگرانی که سفرهای خالی‌شان باعث شده تا عرق شرم مقابل زن و فرزندشان بریزند.

وی ضعیف‌ترین قشر جامعه را کارگران توصیف کرد و گفت: کارگران در پیشانی تمام سختی‌ها قرار دارند. باید بیشتر کار کنند و کمتر حقوق بگیرند تا بنگاه اقتصادی سرپا بماند و هنگامی که قرار باشد قشری قربانی شود، این کارگران هستند که باید اخراج شوند و بقیه کارگران بیشتر کار کنند تا نبود کارگران اخراج شده جبران شود.

هزار جریبی با اشاره به تذکرات و هشدارهایی که در صحن علنی مجلس نسبت به مشکلات کارگران داده است، گفت: متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم نتیجه لازم را بگیریم زیرا مافیای بزرگی بر اقتصاد کشور چمبره زده و اولین قربانی این مافیا، کارگران هستند که باید زیر دست و پا له شوند.

وی با اشاره به اینکه بارها برای حمایت از کارگران در مجلس تلاش کرده است، گفت: متاسفانه مجلس آماده حمایت از کارگران نیست و این رفتار برخی نمایندگان به اندازه‌ای من را ناامید کرد که تصمیم گرفتم استعفا بدهم اما دوستانی که درد کارگران را می‌دانند، اعلام کردند که همین تعداد اندک حامی کارگران نباید مجلس را ترک کنند زیرا در آن صورت دیگر صدایی از خانه ملت برای دفاع از قشر زحمتکش کارگر بلند نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز