خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بازنشستگان با حقوق یک میلیون تومانی باید خرج جوانان بیکار خود را هم بدهند

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۱۹۹

بازرس کانون کارگران بازنشسته تهران از وجود سه میلیون کارگر مهاجر در کشورمان انتقاد کرد و گفت: از یکسو فرصت شغلی سه میلیون جوان ایرانی اشغال شده و از سوی دیگر حق بیمه این افراد پرداخت نمی‌شود و سازمان تامین اجتماعی با مشکل رو به رو شده است و از همه بدتر اینکه هر بازنشسته خرج یک یا چند جوان بیکار را هم باید بدهد.

سبزعلی رجبی با تاکید بر اینکه عملکرد غلط دولت‌ها وضعیت سازمان را به لبه پرتگاه رسانده است به خبرنگار ایلنا، گفت: بیش از 60 درصد بازنشستگانی که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند در شرایط فقر به سر می‌برند. این بازنشستگان حقوق‌های ناچیز می‌گیرند و به تبع آن توان پرداخت هزینه‌های زندگی خود را ندارند و در بدترین شرایط به سر می‌برند.

بازرس کانون کارگران بازنشسته تهران از آمار بالای بیکاری در بین جوانان خبرداد و گفت: درحالی‌که بیکاری مشکل مهمی برای کشور است، بیش از 3 میلیون نیروی کار مهاجر در کشور ما زندگی می‌کنند که فرصت‌های شغلی را از آن خود کرده و باعث شده‌اند شرایط زندگی برای جوانان کشورمان سخت شود.

رجبی افزود: اگر این سه میلیون نفر به کشور خودشان بازگردند، ظرفیت شغلی برای سه میلیون بیکار ایجاد می‌شود. اکنون سوال این است که چه تفکری در کشور وجود دارد که برای نیروی کار خارجی کار فراهم شود اما جوانان ما بیکار بمانند؟!

وی از بحران صنایع و کارخانه‌های کشور ابراز تاسف کرد و گفت: از یکسو نیروی کار ما بیکار می‌شود و از سوی دیگر با واردات بی‌رویه شاهد تعطیلی و بحران صنایع هستیم.

بازرس کانون کارگران بازنشسته تهران با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از نیروهای کار مهاجر فرصت‌های شغلی را اشغال کرده‌اند اما حق بیمه نمی‌پردازند، گفت: بسیاری از این کارگران مهاجر، غیرقانونی هستند و به همین دلیل به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه نمی‌پردازند. نتیجه آنکه سه میلیون جوان ایرانی را بیکار کرده‌اند، حق بیمه نمی‌پردازند و باعث بحران برای سازمان تامین اجتماعی شده‌اند زیرا ورودی سازمان کاهش داشته و باعث بحران برای تامین اجتماعی شده است.

وی با طرح این پرسش که چه کسی باید این مهم را پیگیری کند، گفت: وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی برای این مهم بازرسانی دارد که باید به بنگاه‌های اقتصادی مراجعه کنند و مانع اشتغال نیروی کار غیرقانونی شوند یا کارفرمایان را وادار کنند که حق بیمه این کارگران را نیز بپردازند اما می‌بینیم که در این زمینه نیز کوتاهی می‌شود.

رجبی با اعلام اینکه اکنون در خانه هر بازنشسته یک یا چند جوان بیکار زندگی می‌کنند، گفت: بازنشستگان با حقوق یک میلیون تومانی باید خرج جوانان بیکار خود را هم بدهند که همین امر زندگی آنان را سخت‌تر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز