خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

کارگران کمباین‌سازی تبریز خواستار رسیدگی به مشکلات خود در سال ۹۸ هستند

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۷۸۵

رییس شورای اسلامی کار شرکت کمباین‌سازی سهند تبریز با بیان اینکه کارگران این کارخانه از مسئولان دولتی می‌خواهند به مشکلات این واحد و کارگران آن در سال ۹۸ رسیدگی کنند.

حبیب بنده در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه شرکت کمباین‌سازی سهند تبریز هم‌اکنون تحت نام شرکت گسترش و توسعه صنعت آذربایجان فعالیت دارد، اظهار داشت: این واحد تولیدی در زمانی نه چندان دور با حدود ۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم و هزاران نفر اشتغال غیرمستقیم در امر تولید و اشتغال فعالیت مستمر و موثری داشت اما اکنون به علت بی‌توجهی صاحبان و سهامداران خود اکنون تعداد کارگران آن به ۳۵ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت کمباین‌سازی از زمان واگذاری به بخش خصوصی سیر نزولی در فعالیت‌هایش آغاز شده است، گفت: معلوم نیست محصولات تولیدی این واحد صنعتی که کاملا از بازار فروش خود بی‌بهره است چرا در برابر چشم مسئولان رو به انحلال و تعطیلی قرار گرفته است.

 بنده با اشاره به اینکه پیگیری‌های صورت گرفته برای فعال کردن این واحد تولیدی به نتیجه‌ای نرسیده است، اظهار داشت: هیچ گونه حمایت عملی از این مجموعه به عمل نمی‌آید و جواب نهایی مسئولان این است که این شرکت خصوصی است و ما توان و اجازه دخالت در امور آن را نداریم.

رییس شورای اسلامی کار شرکت گسترش و توسعه صنعت آذربایجان در عین حال تصریح کرد: تأسف‌بارتر اینکه وقتی برای راه‌اندازی دوباره این کارخانه تلاش و پیگیری می‌کنیم برخی مسئولان بر تسویه حساب تعدادی از کارگران کارخانه تاکید دارند حال آنکه هدف ما فعال نگاه داشتن این واحد تولیدی برای صنعت استان و کشور است.

این عضو شورای کارگری کارخانه کمباین‌سازی با تشریح وضعیت کنونی شرکت اضافه کرد: واقعیت موجود این کارخانه در حال حاضر چیز دیگری است. در حقیقت این واحد تولیدی عملا مال کسی نیست چراکه سهامداران و سرمایه‌گذاران این شرکت حق خود را گرفته‌اند. آنها در قبال هر ریالی که به این مجموعه آورده‌اند، برداشت خود را کرده‌اند اما صاحبان حقیقی کارخانه که کارگران هستند هنوز بخشی از مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

وی یادآور شد: البته دارایی، بیمه و بانک‌ها که نیز میلیاردها ریال از این شرکت طلبکارند، صاحبان بعدی این مجموعه هستند.

بنده با اشاره به اینکه اخیرا وزیر صنعت معدن و تجارت در اظهاراتی مبنی بر حمایت از تولید و واحدهای تولیدی بیان داشته‌اند که اجازه نخواهیم داد حتی یک واحد تولیدی نیز به تعطیلی کشیده شود، افزود: هر زمانی که وزیر صنعت معدن و تجارت چنین مواردی را در جهت منویات رهبری بیان می‌فرماید؛ حتی از رئیس جمهور گرفته تا تمام مدیران و دیگر مسئولان از تولید و حمایت از صنعت داخلی حرف می‌زنند اما هنوز هستند کارخانه‌هایی که در مقابل چشم مسئولان به تعطیلی کشیده می‌شود. یکی از نمونه‌های بارز این مجموعه‌ها شرکت گسترش و توسعه صنعت آذربایجان یا همان کمباین‌سازی سهند تبریز است.

رییس شورای اسلامی کار شرکت گسترش و توسعه صنعت آذربایجان تأکید کرد: این مسئولان دولتی هستند که بایستی در جهت احقاق حقوق قشر زحمتکش کارگر برآمده و مانع از اقدامات افراد فرصت‌طلب که به خاطر منافع شخصی خود در حال ضربه به اقتصاد، تولید، صنعت و اشتغال کشور هستند، شوند.

وی در پایان با درخواست از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت معدن و تجارت، استاندار آذربایجان شرقی و سایر مسئولان استانی برای بازدید از محل این کارخانه و آشنایی با پتانسیل و امکانات موجود آن و صدور دستورات لازم برای رفع مشکلات و راه‌اندازی مجدد این کارخانه بزرگ، تصریح کرد: چشمان ما کارگران خدوم این مجموعه منتظر پذیرایی از قدوم مبارک مسئولان برای راه‌اندازی مجدد این واحد تولیدی در سال آینده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز