خبرگزاری کار ایران

شورای کارگری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد:

خواستار بهره‌مندی از حداقل‌های زندگی هستیم/ افزایش دستمزدِ ۲۰ یا ۳۰ درصدی پذیرفتنی نیست

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۵۴۳

شورای کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی در بیانیه‌ای خواستار واقعی شدن دستمزدها شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شورای بازنشستگان تامین اجتماعی در بیانیه‌ای به روال مذاکرات مزدی و تعیین دستمزدها پایین‌تر از خط فقر اعتراض کرده و خواستار افزایش واقعی و عادلانه دستمزد شده است.

در این بیانیه می‌خوانیم: سالهاست که دستمزد کارگران منجمد شده است و حتی در سال پیش به گفته مقامات رسمی، دستمزدها نزدیک به هفتاد درصد نسبت به تورم عقب بوده است. امسال با بالا رفتن دلار و سقوط چند برابری ارزش ریال و متعاقب آن گرانی کمرشکن کلیه مایحتاج عمومی تورم موجود از مرز ۲۰۰ درصد عبور کرده است؛ بنابراین کارگران تعیین دستمزدهای چند بار زیر خط فقر را نمی‌پذیرند و خواهان دستمزدی در خور شان و منزلت یک خانواده کارگری هستند که بتوانند شرافتمندانه و انسانی زندگی کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی که سال‌های متمادی در تولید ثروت در این سرزمین تلاش کرده‌ایم، هم اکنون نیاز داریم و حق ماست که از حداقل‌های زندگی مطابق استانداردهای جهانی برخوردار باشیم و از حداقل‌های یک زندگی انسانی و آبرومندانه بهره‌مند باشیم؛ لذا همانطور که منابع رسمی اعلام کرده‌اند هزینه ماهیانه سبد معیشت یک خانواده کارگری چهار نفره، اکنون به ۵ میلیون رسیده است اما با کمال شگفتی بحث افزایش حقوق باز هم،  ۱۰_۲۰ -۳۰ درصد است.

این تشکل بازنشستگان در پایان، برخورداری از دستمزد عادلانه، درمان رایگان و خدمات رفاهی را حق کارگران بازنشسته دانسته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز