خبرگزاری کار ایران

نماینده معاونت توسعه و کارآفرینی وزارت کار مطرح کرد؛

سامانه ناظر اشتغال کشور سیاست‌گذاری در حوزه اشتغال را تسهیل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۰۰۴

معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال و در ذیل آن دبیر خانه شورای عالی اشتغال کشور در اسفند سال گذشته اقدام به طراحی سامانه‌ای با عنوان سامانه ناظر کرده است. این سامانه به عنوان مرکز فرماندهی و کنترل سیاست‌ها وبرنامه های اشتغال کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی محرم خوانی (نماینده معاونت توسعه و کارآفرینی وزارت کار) در نشست خبری سامانه‌های شفافیت و سامانه ناظر مرکز فرماندهی و کنترل سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال کشور اظهار داشت:وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال مسئولیت هماهنگی بین دستگاهی را دارد. یکی از اصول مهم ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای تاثیرگذار در حوزه اشتغال است.

وی افزود: به همین منظور معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال و در ذیل آن دبیر خانه شورای عالی اشتغال کشور در اسفند سال گذشته اقدام به طراحی سامانه‌ای با عنوان سامانه ناظر کرده است. این سامانه به عنوان مرکز فرماندهی و کنترل سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال کشور است.

نماینده معاونت توسعه و کارآفرینی وزارت کار اضافه کرد: مهم‌ترین وظیفه این سامانه ایجاد عرضه و تقاضا در حوزه اشتغال و همینطور ایجاد هماهنگی بین دستگاهی است. مهمترین مزیت آن ایجاد پویایی در طرح های کلان کشور برای اشتغال است. تعادل‌بخشی در عرضه و تقاضای بازار کار، پایش برنامه‌ها و سایست های مهم کشور و از جمله سیاست های سیزده گانه ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه اشتغال فراگیر و روستایی و پایش نحوه تخصیص و توزیع منابع اشتغال(اعتبارات و تسهیلات)، پایش شاخص های اشتغال نیز از محاسن این سامانه است. تحلیل زنجیره عرضه کسب و کار با اطلاعات این سامانه امکان پذیر تر خواهد بود.

وی در پایان گفت: امیدواریم با توجه به گزارشاتی که از این سامانه می‌گیریم، بتوانیم نسبت به گذشته سیاستگذاری بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز