خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری خبر داد:

توافق ایران و آلمان برای بهره‌مندی از تجارب آموزش‌های مهارتی

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۲۴۳

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارگاه مشترک سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با هیات آلمانی از توافق دو کشور برای بهره‌مندی از تجارب آموزش‌های مهارتی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری در نشست با «فرید ریش هوبرت ایسر» رئیس موسسه فدرال آموزش فنی و حرفه‌ای آلمان(BIBB) تاکید کرد: استفاده از تجربیات مدیریتی در صحنه فعالیت‌های نوآورانه مهارت‌افزا، موضوع بسیار مناسبی برای مذاکرات فنی و حرفه‌ای میان دو کشور ایران و آلمان است و امروزه مهارت‌افزایی از نیازمندی‌های جدی نظام آموزشی کشورمان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه امیدواریم این کارگاه آموزشی منجر به نتایج خوب، ثمربخش و رضایت طرفین شود، ادامه داد: پس از طی دوره تحصیلی، دانش‌آموختگان باید برای شاغل‌شدن دارای مهارت ویژه‌ای شوند و این تجربه در دوره‌های آموزشی آلمان وجود دارد که امیدواریم بتوانیم از همکاری موسسه فدرال آموزش فنی و حرفه‌ای آلمان نیز بهره‌مند شویم. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عدم تطابق نیازهای واقعی و مهارت‌های مورد نیاز بازارکار و آموزش های مهارتی اشاره کرد و گفت: درصدد ارائه آموزش‌های مهارتی مطابق با نیاز واقعی بازار کار در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور هستیم. 

در ادامه این نشست «سلیمان پاک‌سرشت» رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، درباره نحوه همکاری این سازمان با موسسه فدرال آموزش فنی و حرفه‌ای آلمان گفت: قرار است این کارگاه و آموزش‌ها منجر به طراحی نهادین نظامی آموزشی مشترک میان ایران و آلمان خواهد شد. 

«فرید ریش هوبرت ایسر» رئیس موسسه فدرال آموزش فنی و حرفه‌ای آلمان(BIBB) نیز ایران را کشوری جذاب و دارای تاریخی طولانی دانست و گفت: ما تحت تاثیر آموزش‌های سیستماتیک و پیشرفت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران قرار گرفتیم و امیدواریم با قانون جامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ایران و پس از این کارگاه مشترک علمی و آموزشی به نتایج و دستاوردهای مطلوبی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز