خبرگزاری کار ایران

یحیی کمالی‌پور تاکید کرد:

افزایش دوبرابری حقوق کارمندان برای دستمزد ملاک باشد/ سختی کار و ناامنی شغلی کارگران در مزد محاسبه شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۱۴۶

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خواستار توجه و احترام به کارگران شد و گفت: کارگران در سخت‌ترین شرایط کار می‌کنند و کمترین مزایا را دریافت می‌کنند بنابراین اکنون که زمان تجدیدنظر در مورد دریافت مزدشان است باید افزایش مناسبی داشته باشد که به‌نظر افزایش دوبرابری مصوبه مجلس برای کارکنان دولت تصمیم ایده‌الی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یحیی کمالی‌پور با تاکید بر اینکه باید میزان افزایش دستمزد متناسب با شرایط کشور تعیین شود، گفت: شرایط فعلی کشور تورم و گرانی است و کارگران نیز در همین فضا زندگی می‌کنند بنابراین اگر قرار است دستمزد افزایشی داشته باشد باید باتوجه به گرانی و تورم موجود باشد.

وی با اعلام اینکه شورای عالی کار مستقل از مجلس شورای اسلامی دستمزد کارگران را تعیین می‌کند، گفت: شورای عالی کار باید به نوعی تصمیم بگیرد که کارگران با مشکلات دست به گریبان نشوند.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس با اشاره به مصوبه پارلمان در خصوص افزایش حقوق کارکنان دولت گفت: برای افزایش حقوق کارکنان دولت؛ شرایط را در نظر گرفتیم و رقمی بالاتر از پیشنهاد دولت در لایحه بودجه تصویب کردیم. این در حالی است که کارگران ما در شرایط نامناسبی به سر می‌برند و اگر قرار باشد حداقل دستمزد نیروی کار افزایش داشته باشد، هرگز نباید کمتر از افزایش حقوق کارکنان دولت باشد.

وی وجود منابع را نیز شرط تصمیم‌گیری دانست و گفت: این درست است که کارفرما نیز باید بتواند افزایش دستمزد را پرداخت کند اما قرار نیست به دلیل آنکه برخی از کارفرمایان توان پرداخت اضافه دستمزد را ندارند، جامعه کارگری در فشار باشد.

کمالی‌پور؛ افزایش دستمزد کارگران به میزان دو برابر رقم افزایش یافته برای حقوق کارکنان دولت پیشنهاد کرد و گفت: کارگران در شرایط سخت‌تری نسبت به کارمندان زندگی و کار می‌کنند و از مزایای کمتری هم برخوردار هستند بنابراین عقل حکم می‌کند که دریافتی دستمزد بیشتری داشته باشند.

وی از وجود امنیت شغلی و مزایایی که برای کارمندان دولت وجود دارد به عنوان امتیازی بزرگ یاد کرد و گفت: وقتی کارگران در شرایط غیرمتعادل و سختی قرار دارند، باید مزایایی بگیرند که سختی کار و ناامنی شغلی‌شان را جبران کند.

نایب رییس کمیسیون حقوقی مجلس؛ کارگران را قشری زحمتکش توصیف کرد و گفت: امروز برخی کارگران در معادن و محیط‌های بسیار سخت و حساس کار می‌کنند و دستمزد مناسبی هم نمی‌گیرند. وقتی فردی در سخت‌ترین شرایط کار می‌کند و با جان خود بازی می‌کند، درست نیست دستمزد ناچیز دریافت کند یا هنگامی که قرار است در مورد دستمزد آنها تصمیم‌گیری شود، با تنگ‌نظری درباره شرایط کاری و مزدی آنها تصمیم گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز