خبرگزاری کار ایران

رضا باجولوند:

مسابقات مهارتی به صاحبان مشاغل واگذار می‌‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۹۱۲

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: سازمان به دنبال این است که مسابقات مهارتی را به صاحبان مشاغل واگذار کند.

به گزارش ایلنا، «رضا باجولوند» در مراسم اختتامیه چهارمین المپیاد تکنسین‌های ایرانی با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در تهران برگزار شد، گفت: سازمان به دنبال این است که مسابقات مهارتی را به صاحبان مشاغل واگذار کند.

وی بر گزاری مسابقات مهارتی آزاد را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای تاکنون ۱۶ دوره مسابقات مهارتی برگزار کرده و در ۹ دوره مسابقات بین‌المللی نیز حاضر بوده است و خوشبختانه تجربه برگزاری ۴ دوره مسابقات آزاد تحت عنوان المپیاد تکنسین‌های ایران، تجربه خوبی بوده است.

وی برگزاری مسابقه المپیاد تکنسین‌ها را در جهت برندسازی و استفاده از مهارت‌ها در صنعت مثبت ارزیابی کرد و گفت: به دنبال توسعه این مسابقات در سطح بین‌المللی هستیم.

معاون پژوهشی سازمان فنی و حرفه‌ای، تعامل آموزش و صنعت را از مزایای برگزاری این المپیادها برشمرد و گفت: کارشناسان، مربیان و داوران در این چند روز خود را محک می‌زنند که در چه سطحی هستند و از سوی دیگر معرفی نیروی کار ماهر به بازار نکته مثبت دیگری است که این مسابقات به همراه دارد.

باجولوند گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به دنبال این است که مسابقات مهارتی را به صاحبان مشاغل واگذار کند تا تیم ملی مهارتی کشور از دل صنعت انتخاب شده و راهی مسابقات جهانی شود.

وی حرکت به سمت پروژه‌محور کردن آزمون‌های مهارتی را برنامه دیگر سازمان فنی و حرفه‌ای برشمرد و گفت: این مدل مورد نیاز بازار کار است و البته پایلوتی هم برای سازمان ما بوده که بتوانیم از طریق همین آزمون‌ها به بازار کار کمک کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز