خبرگزاری کار ایران

وکلای فرانسوی به دیوان عالی دولت شکایت می‌کنند/جلیقه زردها علیه پلیس متحد شدند

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۸۳۳

تعدادی از وکلای فرانسوی اعلام کردند که از پلیس این کشور به خاطر پرتاب نارنجک‌های دستی به سمت معترضان به "دیوان عالی دولت" شکایت می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، تعدادی از وکلای فرانسوی اعلام کردند که از پلیس این کشور به خاطر پرتاب نارنجک‌های دستی به سمت معترضان به دیوان عالی دولت شکایت می‌کنند.

دیوان عالی دولت بالاترین نهاد دادگستری فرانسه است که به شکایت از زیر مجموعه‌های دولت رسیدگی می‌کند. پلیس فرانسه زیر نظر وزارت کشور فعالیت می‌کند؛ از این رو وزارت کشور ملزم است که در این مورد پاسخگو باشد.

در هفته سیزدهم اعتراضات دست یک نفر از معترضان به خاطر انفجار این نارنجک از قسمت مچ قطع شد.

شلیک گلوله‌های فلش بال توسط پلیس به همین اندازه جنجال برانگیز شده است. تاکنون حدود ۱۴ نفر بینایی یک چشم خود را به خاطر اصابت این گلوله‌ها از دست داده‌اند.

استفاده از این نارنجک‌ها توسط پلیس، در حالی است که هر کدام از آنها ۲۵ گرم تی ان تی دارند. از این رو در هیچ کشور اروپایی از آنها استفاده نمی‌شود.

معترضان فرانسوی موسوم به جلیقه زردها خواهان افزایش قدرت خرید خود، استعفای رئیس جمهوری هستند. آنها در کل به پیاده‌سازی سیاست‌های نولیبرالی توسط دولت معترض هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز