خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان یزد:

بعد از خشکسالی بسیاری با مستمری صندوق امرار معاش می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۲۱۹

مدیر صندوق استان یزد در سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بعد از خشکسالی بسیاری با مستمری صندوق امرار معاش می‌کنند. استان یزد تعداد ۵۶۶۰۰ نفر مشمول بیمه اجتماعی دارد که تاکنون حدود ۲۲ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند که شامل ۴۰% افراد مشمول می‌شوند و در حال حاضر ۲۷۳۵ نفر مستمری‌بگیر نزد صندوق دارد.

به گزارش ایلنا، سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با حضور حسن ابراهیمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان یزد، میرهادی قره سید رومیانی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی زینی‌وند معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری یزد و سید مجتبی حسینی‌پور ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد برگزار شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان یزد با اشاره به نقش کشاورزان، روستاییان و عشایر در جریان انقلاب و جنگ تحمیلی و بعد از جنگ، خواهان توجه جدی مسئولان و مدیران به وضعیت معیشتی این قشر زحمتکش و شریف شد.

وی با بیان اینکه این وضعیت نه زیبنده نظام و نه زیبنده کشاورز و روستایی است، گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر روستاییان، کشاورزان و عشایر درآمدشان به صفر رسیده است و با یارانه، کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) و مستمری این صندوق امرار معاش می‌کنند و دوران سختی را سپری می‌کنند.

ابراهیمی ضمن اشاره به وضعیت بیمه‌ای اظهار داشت: در استان یزد تعداد ۵۶ هزار و ۶۰۰ نفر مشمول بیمه‌پردازی نزد این صندوق بوده که تاکنون حدود ۲۲ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند که شامل ۴۰ درصد افراد مشمول است و در حال حاضر تعداد ۲۷۳۵ نفر نزد این صندوق مستمری‌بگیر هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان یزد با توجه به پست سازمانی میرهادی قره سید رومیانی، خواستار حل موضوع انتقال سابقه بیمه‌شدگان این صندوق به تامین اجتماعی شد و تصریح کرد: چطور تا چند ماه گذشته مشکلی در انتقال سابقه وجود نداشت و طیف زیادی سوابق خود را انتقال دادند و به یک‌باره مشکلات عدیده‌ای برای قشر کشاورز و روستایی به وجود آورده و باعث عدم اعتماد مردم و نارضایتی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز