خبرگزاری کار ایران

علی خدایی:

اولین جلسه کمیته دستمزد برگزار می‌شود/عدد دقیق مشخص نیست اما از حداقل‌های قانون کوتاه نمی‌آییم

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۵۳۱

علی خدایی از برگزاری کمیته دستمزد برای تعیین سبد معیشت و آماده‌سازی داده‌های مذاکرات مزدی 98 خبر داد.

علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: فردا (8 بهمن ماه) اولین جلسه‌ی سه‌جانبه‌ی کمیته دستمزد برگزار می‌شود؛ رسالت این کمیته، تعیین دقیقِ سبد معیشت خانوار است.

وی در پاسخ به این سوال که اولین جلسه رسمی شورای عالی کار چه زمانی خواهد بود؛ گفت: به احتمال زیاد، اولین جلسه شورای عالی کار، هفته آینده خواهد بود.

امسال منتظر چند درصد افزایش دستمزد باشیم؛ عضو کارگری شورای عالی کار با تاکید بر اینکه گروه کارگری که البته در شورای عالی کار در اکثریت نیستند، همه تلاش خود را خواهد کرد؛ در پاسخ به سوال گفت: عدد دقیق هنوز مشخص نیست اما مطمئن باشید ما –گروه کارگری- برای خودمان حداقل‌هایی داریم و از کف تعیین شده، عقب‌نشینی نخواهیم کرد؛ لذا کارگران خیالشان راحت باشد که با وجود همه دشواری‌ها از حداقل‌های قانونی عقب نمی‌نشینیم.

او با اشاره به افزایش 120 درصدی حق مسکن که البته تاکید می‌کند بسیار ناکافی‌ست، اذعان می‌دارد که اگر این میزان افزایش روی باقی مولفه‌های دستمزد هم اعمال شود، اتفاق مثبتی خواهد بود.

خدایی در پایان تاکید می‌کند: نباید کارگران را از کنشگری قانونی و پیگیری مطالبات از طریق چانه‌زنی در شورای عالی کار ناامید کرد؛ درست است که عقب‌ماندگی تاریخی دستمزد وجود دارد اما این عقب‌افتادگی تاریخی که محصول غفلت بیست ساله نمایندگان کارگری‌ست، به راحتی قابل جبران نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز