خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان تامین اجتماعی:

واریز حق درمان کارگران از لایحه بودجه سال آینده حذف شد/اصلاحات پارامتریک تنها برای بیمه‌شدگان جدید

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۲۵۷

محمدحسن زدا گفت: واریز حق درمان کارگران از لایحه بودجه سال آینده حذف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن زدا در هشتمین اردوی کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی گفت: اگر ماده ۱۲ طرح حداکثر استفاده از توان تولید آن‌گونه که عده‌ای از نمایندگان می‌خواستند تصویب می‌شد، حقوق یک‌و نیم میلیون کارگر تحت تاثیر قرار می‌گرفت.

وی افزود: می‌خواستند بیمه اجباری کارفرمایان را اختیاری کنند و خشنودیم که این کار عملی نشد؛ چراکه ۸ هزار میلیارد تومان از منابع سازمان تامین اجتماعی را تحت تاثیر قرار می‌داد.

زدا با بیان اینکه ارائه خدمات بیمه‌های پایه باید بر عهده دولت باشد و سازمان تامین اجتماعی تنها باید خدمات بیمه‌های تکمیلی را ارائه کند، گفت: ما همه اینها را در نظام تامین اجتماعی چند لایه تدارک دیده‌ایم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: وزیر ارتباطات و وزیر بهداشت در روزهای آینده به بابلسر می‌روند تا از نزدیک حذف کامل دفترچه‌های تامین اجتماعی را ببینند و الگوبرداری کنند. این در شرایطی است که حذف دفترچه جز وظایف حاکمیتی دولت است.

وی با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سال آینده اجرایی می‌شود، گفت: در اولین جلسه‌ای که با علی لاریجانی داشتیم قرار شد که برنامه جامع برای اجرای همسان‌سازی پیاده شود. ایشان دستوری به تاج‌گردان در این مورد داده‌اند تا بودجه این کار تامین شود.

وی در مورد ضرورت اصلاحات پارامتریک برای بیمه‌شدگان جدید، گفت: اصلاحات را برای بیمه شدگان قدیمی خود پیاده نمی‌کنیم؛ چراکه به آنها تعهدی داریم و از لحاظ شرعی هم این کار مجاز نیست. تنها بیمه‌شدگان جدید را مشمول اصلاحات پارامتریک می‌کنیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: قرار نیست که با اجرای اصلاحات از همین فردا سن بازنشستگی به ۷۰ سال برسد و بیمه شدگان به جای ۳۰ سال، ۴۰ سال بیمه پردازی بکنند.

وی بر ضرورت تشکیل سازمان تنظیم مقررات بیمه‌ای در سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد.

زدا در پایان در خبری خوش برای کارگران اعلام کرد که‌ ادغام نه بیست هفتم منابع درمان کارگران در خزانه‌داری که در لایحه بودجه سال گذشته آمده بود دیگر در بودجه ۹۸ تکرار نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز