خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران «آذریت تبریز» برای بازگشایی کارخانه/منتظر همکاری با مجموعه «خاک چینی» هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۳۲۴

کارگران کارخانه «آذریت تبریز» در استان آذربایجان شرقی خواستار بازگشایی کارخانه و رسیدگی به وضعیت خود توسط مسئولان استانی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در کارخانه «آذریت تبریز» گفتند: از تقریبا شهریور ماه سال ۹۵ کارخانه آذریت تبریز با حدود ۸۰ کارگر تعطیل شده و همه کارگران برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شدند.

کارگران بیکار شده این کارخانه تولیدکننده انواع  لوله،ورق و سایر فرآورده‌های سیمان آزبست که بر بازگشایی و راه‌اندازی مجدد محل کار خود تاکید دارند، می‌گویند: چندین ماه است مقرری بیمه بیکاری کارگران بیکار شده به اتمام رسیده و باتوجه به شرایط جسمی و سنی هم‌اکنون در بازار نامتعادل کار برای آنها هیچ شانسی برای یافتن فرصت شغلی جدید وجود ندارد اما اگر دولت از بازگشایی این کارخانه حمایت کند، آنها می‌توانند به کار قبلی خود بازگردند و در عین حال از رفاه نسبی برخوردار شوند.

کارگران با بیان اینکه این واحد صنعتی با فشار برخی مسئولان به بهانه استفاده از ماده آزبست تعطیل اعلام شد آنهم درحالی‌که امکان استفاده از مواد دیگر برای جایگزینی ماده آزبست وجود داشت، در ادامه افزودند: زمانی تعداد کارگران آذریت تبریز به حدود ۲۰۰ نفر می‌رسید اما کارفرما قبل از آنکه کارخانه را تعطیل اعلام کند، حدود ۸۰ کارگر داشت که با پرداخت مطالباتشان آنها را از کار بیکار کرد.

آنها اظهار داشتند: تاکنون چندین بار به امید بازگشایی کارخانه به نهادهای صنفی و دولتی استان و حتی پایتخت مراجعه کرده‌ایم اما در مورد بازگشایی کارخانه هنوز پاسخی نگرفته‌ایم.

کارگران در ادامه تصریح کردند: بیش از یکسال است آذریت به هلدینگ صدر تامین  شستا واگذار شده است. از آن موقع مسئولان مجموعه شستا مرتبا وعده می‌دهد که برای راه‌اندازی آذریت قرار است این کارخانه با یکی دیگر از مجموعه‌های هلدینگ به نام «خاک چینی» در شهرستان مرند برای تامین بتون سبک همکاری کند که در نتیجه کارگران بیکار شده آذریت می‌توانند بار دیگر مشغول به کار شوند.

کارگران آذریت تبریز با بیان اینکه منتظر همکاری با مجموعه خاک چینی هستیم، درباره مطالبات معوقه‌ خود گفتند: همه کارگران مطالبات خود را همزمان با بیکاری از کارخانه دریافت کرده‌اند و اکنون طلبی ندارند.

کارگران آذریت تبریز با تاکید بر اینکه کارگران این مجموعه بزرگ از زحمتکشان به حق جامعه هستند، در خاتمه تصریح کردند: باتوجه به اینکه شرکت آذریت تنها منبع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۸۰ کارگر به‌صورت مستقیم است و زمینه اشتغال حدود ۲۰۰ کارگر را دارد، از مسئولان تقاضا داریم درخصوص رفع مشکلات این واحد تولیدی و بازگشت به کار کارگرانی که اکنون در وضعیت بد معیشتی قرار دارند، اقدام عاجل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز