خبرگزاری کار ایران

کارگران ماشین‌سازی تبریز در نامه‌ای خواستار تعیین تکلیف وضعیت کارخانه شدند

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۸۳۹

کارگران ماشین‌سازی تبریز در نامه‌ای خطاب به مسئولان کشور ضمن ابراز نگرانی از عدم واگذاری صحیح ماشین‌سازی تبریز از سوی سازمان خصوصی‌سازی و شرایط نا مطلوب تولید، خواستار تعیین تکلیف وضعیت حقوقی شرکت شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران ماشین‌سازی تبریز در نامه‌ای خطاب به مسئولین کشور خواستار تعیین تکلیف وضعیت حقوقی شرکت شدند.

در این نامه آمده است:

شرکت ماشین‌سازی تبریز نقطه آغازین و نگین صنعت ایران اسلامی بوده و در ایجاد کارخانجات و تامین تکنولوژی صنایع تولیدی در تمامی زمینه‌ها نقش محوری ایفا نموده ولی متاسفانه به دلیل عدم توجه به فلسفه تاسیس این شرکت عظیم صنعتی طی دهه‌های پیشین و همچنین عدم رعایت اهلیت و سنخیت خریداران در بلاتکلیفی بسر برده و به واسطه عدم واگذاری صحیح از سوی سازمان خصوصی‌سازی در شرایط نا مطلوب تولیدی به سر برده و بیم آن می‌رود در صورت نداشتن اراده مسئولین محترم کشوری در حل مشکلات این واحد عظیم مادر صنعتی و دانش بنیان شاهد بروز تجمعات خواهیم بود.

علی ایحال با توجه به تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و کم‌رنگ نمودن اثرات این تحریم‌ها ما کارگران این صنعت تخصصی دانش بنیان با توجه به اهمیت این واحد صنعتی در طول هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی و تنها تولید کننده ماشین‌ابزار در ایران اسلامی از مسئولین و دولتمردان عاجزانه تقاضا داریم نسبت به موارد ذیل امعان نظر داشته تا شاهد بالندگی و سربلندی ایران اسلامی باشیم:

۱-تعیین تکلیف وضعیت حقوقی شرکت با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت.

۲-خروج از لیست واگذاری با هدف ساماندهی و نوسازی و تجهیز خط تولیدی فرسوده با امکانات و ماشین‌های ابزار تولیدی خویش با رویکرد توسعه فناوری شرکت جهت ایفای نقش بی‌بدیل در صنعت کشور و حضور در بازارهای جهانی.

۳-به جهت جلوگیری از متلاشی شدن شرکت مالکیت و متولی اصلی کارخانه مشخص و هیئتی جهت حل و فصل مشکلات عدیده ایجاد شده با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل گردد.

۴-اجرای بند ب ماده ۱۹ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مورد توجه قرار گیرد.

۵-لزوم احیای مجدد همکاری شرکت ماشین‌سازی تبریز با دانشگاه‌های صنعتی کشور جهت ارتقای تکنولوژی صنعت ماشین ابزار با بهره‌گیری از نخبگان و تحصیلکردگان دانشگاه‌ها در اهم برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

۶-لزوم تاکید استفاده صنایع مختلف از تولیدات شرکت ماشین‌سازی تبریز در راستای لبیک به فرمایشات مقام عظمای ولایت در حمایت از کالای ایرانی در اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز