خبرگزاری کار ایران

شرایط برخورداری فرزندان بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران از خدمات تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۶۳۳

فرزندان دختر و پسر بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی می‌توانند با برخورداری از شرایط لازم از حمایت‌های اجتماعی بهره‌مند شوند.

به گزارش ایلنا، فرزندان دختر و پسر بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی می‌توانند با برخورداری از شرایط لازم از حمایت‌های اجتماعی بهره‌مند شوند.

به استناد بند ۳ ماده ۴۸ قانون حمایت از خانواده مصوب ۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی، تمامی فرزندان پسر بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان درصورت احراز هر یک از شرایط زیر از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون مذکور ( ۰۷‌/۰۲‌/۹۲ ) استحقاق دریافت حمایت‌های قانونی را خواهند داشت.

- تا سن ۲۰ سالگی ( ۱۹ سال تمام ) یا پس از آن منحصراً درصورتی که به تحصیلات دانشگاهی اشتغال داشته باشند.

- درصورت تائید تحت تکفل بودن فرزند (تائید تأمین هزینه زندگی فرزند توسط بیمه شده اصلی پدر ‌/ مادر ) و پس از اطمینان از عدم اشتغال به کار و عدم بیمه‌پردازی آنان، چنانچه طبق نظر کمیسیون‌های پزشکی ازکارافتاده کلی شناخته شوند.

ارائه حمایت‌های قانونی به فرزندان دختر بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی به شرط نداشتن شغل و همسر امکان‌پذیر است.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز