خبرگزاری کار ایران

سندیکاهای کارگری مجارستان به جنگِ قانونِ تحمیلی می‌روند/کارگران می‌گویند: مزدبگیر جورج سوروس نیستیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۳۵۲

نخست وزیر مجارستان، مخالفان قانون افزایش ۴۰۰ ساعت اضافه‌کاری در سال را مزدبگیر "جورج سوروس" خواند.

به گزارش ایلنا، "ویکتور اوربان" با حضور در رسانه‌ها مخالفان قانون؛ افزایش ۴۰۰ ساعت اضافه کاری در سال را مزدبگیر "جورج سوروس" میلیاردر آمریکایی مجارستانی خواند.

اوربان گفته است که مخالفان این قانون می‌خواهند مملکت را برهم بریزند تا بدین وسیله دولت را سرنگون کنند؛ دولتی که به زعم نخست وزیر در مقابل غرب "ایستادگی" می‌کند.

نخست وزیر مجارستان تاکید کرد که مقابل قانون‌شکنان "ایستادگی" می‌کند و نمی‌گذارد که حمایت از تولید و رونق اشتغال متوقف شود.

مخالفان نخست وزیر، قانون افزایش ۴۰۰ ساعت اضافه کاری را "قانون بردگی" می‌خوانند و می‌گویند که تا لغو کامل آن به اعترضات خود ادامه می‌دهند و از سازماندهی تظاهرات در خیابان‌ها دست برنمی‌دارند.

در ۱۰ روز گذشته ۶ تظاهرات بزرگ در "بوداپست" پایتختِ مجارستان برگزار شده است. تعداد مخالفان که در خیابان‌ها برای اعتراض حاضر می‌شوند، ابتدا صدها نفر بود اما حالا تعداد آنها به هزاران نفر رسیده است.

"برتولان توت" رهبر حزب سوسیالیست اعلام کرده است که مخالفان قانون جدید "هرچه بیشتر" به خیابان‌ها می‌آیند و عقب نمی‌نشینند.

او گفته است که ویکتور اوربان باید رفتارش را اصلاح کند و به جای همراهی با سرمایه‌داران و شرکت‌های بزرگ که از قانونِ جدید نفع می‌برند، با مردم همراه شود.

رهبر سندیکای معلمان هم اعلام کرده است: «آماده برگزاری یک تحصن بزرگ هستیم و عقب نمی‌نشینیم».

یک نفر از رهبران اتحادیه‌های دانشجویی هم تاکید کرده است: «اگر کارگران چرخ تولید را متوقف کنند و به خیابان‌ها بیایند ما با آنها همراهی می‌کنیم.»

کارگران می‌گویند که ما مزدبگیر جورج سوروس نیستیم و تنها می‌خواهیم به استثمار کشیده نشویم.

براساس قانون افزایش ۴۰۰ ساعت اضافه کاری، کارفرمایان می‌توانند دستمزدِ اضافه کاری کارگران را سه سال بعد پرداخت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز