خبرگزاری کار ایران

معادن ذغال سنگ مهر و موم می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۰۱۵

در شهری سیلزی کشور لهستان هزاران معدنچی به سبب اجرای سیاست کربن‌زدایی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا از کار بیکار شده‌اند.

به گزارش ایلنا، شبکه یورونیوز گزارشی از فعالیت‌ها و زندگی معدنچیان لهستان تهیه کرده است. خبرنگار این شبکه به شهر سیلزی در جنوب لهستان سفر کرده است. در این شهر هزاران معدنچی به سبب اجرای سیاست کربن‌زدایی در اتحادیه اروپا بیکار شده‌اند.

دولت برای حرکت در مسیر سیاست‌های اقتصادِ سبز، کارگزاران خود را به سیلزی و دیگر شهرها می‌فرستند تا معادن ذغال سنگ را تعطیل کنند. این در حالی است که معدنچیان در نان شب خود مانده‌اند. آنها در شهرهایشان کار دیگری برای انجام دادن ندارند از این رو به کار در "حفره‌های فقر" روی آورده‌اند.

این حفره‌ها ۱۵ متر عمق دارند و در خارج از شهرها واقع شده‌اند. در این حفره‌ها مقادیر زیادی ذغال سنگ یافت می‌شود اما این حفره‌ها ریزش می‌کنند و جستجوکنندگان را زیر آوار دفن می‌کنند.

ده‌ها کارگر تاکنون به این خاطر جان داده‌اند. البته دولت کار آنها را غیرقانونی حساب می‌کند و بلافاصله با ارسال ماموران آنها را مسدود می‌کند.

یک نفر از این کارگران به گزارشگر یورونیوز می‌گوید: «چاره دیگری نداریم. خدا خدا می‌کنم که در این حفره دفن نشوم.»

یکی از همکاران سابق این کارگران به نام "زیبگینو" که به خاطر حادثه در معدن معلول شده است و با مقرری از کار افتادگی ۱۴۰ یورویی زندگی می‌کند با ذغال‌هایی که از همین گودال های مرگ درمی‌آوردند، خانه‌اش را گرم می‌کند.

زیبگینو با حقوق از کارافتادگی ۱۴۰ یورو از پس تامین هزینه‌‌های زندگی‌‌اش برنمی‌آید. معدنچیان بسیاری با شرایط او در لهستان زندگی می‌کنند.

این روزها معادن ذغال سنگ برای محلی‌ها خیر و برکتی ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز