خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

کارفرمایان هم باید برای ایمن‌سازی معادن خرج کنند/ پرداخت همه هزینه‌ها برعهده دولت نیست

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۷۳۳

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید دولت برای ایمن‌سازی معادن به کمک کارفرمایان معادن آمده و بخشی از هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند اما این بدان معنی نیست که صفر تا صد هزینه‌های ایمنی را باید پرداخت کند.

«احمد مشیریان» معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌و‌گو با ایلنا، اظهار داشت: دولت برای ایمن‌سازی معادن به کمک کارفرمایان معادن آمده و بخشی از هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند اما این بدان معنی نیست که صفر تا ۱۰۰ هزینه‌های ایمنی را باید پرداخت کند.

وی با بیان اینکه کارفرمایی که برای ایمن‌سازی معدن هزینه می‌کند در واقع نوعی سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: کارفرمایان معادن موظفند با به تنهایی یا با کمک دولت مباحث مربوط به آموزش و ایمنی را جدی بگیرند و اگر این مسئله جدی تلقی نشود، ورود دولت معنایی نخواهد داشت.

مشیریان با بیان اینکه همین حالا هم کمک دولت به معادن عدد بزرگی نیست، گفت: کمک دولت نمی‌تواند همه هزینه‌های ایمن‌سازی معادن را پوشش دهد اما به هر حال دولت از محل تسهیلات و پیش‌بینی‌هایی که از قبل انجام داده به کمک کارفرمایان آمده تا حوادث کار کاهش یابد.

روز گذشته «محمد مجتهدزاده» رئیس انجمن ذغال سنگ ایران روز گذشته با اشاره به در خطر بودن جان 13 هزار کارگر معادن ذغال سنگ به ایلنا گفت که دولت باید صفر تا صد هزینه‌های ایمنی معادن و آموزش کارگران برعهده بگیرد چراکه به علت پایین آمدن قیمت خرید ذغال سنگ شرکت‌ها توان هزینه کردن برای ایمن‌سازی معادن و آموزش به کارگران را ندارند.

پس از حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت در اردیبهشت ماه سال جاری، «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص ۴ میلیارد تومان برای تجهیز معادن از سوی دولت خبر داد.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که با وجود بیمه‌های مسئولیت مدنی کارفرما، آیا می‌توان این خطر را جدی گرفت که کارفرمایان مباحث مربوط به ایمنی را جدی نگیرند؟، گفت: بیمه مسئولیت مدنی به این معنی نیست که ایمنی معادن را فراموش کنیم. بیمه مسئولیت مدنی کارفرما برای این است که اگر حادثه‌ای احتمالی برای کارگر پیش آمد، آسیب‌های وارده جبران شود.

مشیریان افزود: البته من فکر نمی‌کنم که هیچ کارفرمایی ایمنی محیط کار را به بیمه‌های مسئولیت مدنی احاله دهد و جدی نگیرد چراکه وقتی با ۱۰ میلیون تومان می‌توان کارگاه را تجهیز کرد چرا باید منتظر ماند تا حادثه‌ای پیش بیاید و بیمه خسارت آن را بپردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز