خبرگزاری کار ایران

محمد شریعتمداری:

دعوایی با وزارت بهداشت نداریم/ هر دو طرف باید هزینه دریافت خدماتشان را بپردازند/ بنگاه‌داری شستا تاکنون زیان‌‌آور بوده است

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۳۲۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست معارفه مدیرعامل شستا گفت: ما در سازمان تامین اجتماعی با حق‌الناس سروکار داریم و در مورد حق‌الناس کوچک‌ترین مصالحه‌ای جایز نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) با بیان اینکه در راستای شفافیت قدم برداشته شده اما قدم اولیه بوده است، گفت: اسامی افراد چندشغله و بازنشسته و امثالهم اعلام شده است. باید توجه کرد که با مدیر پروازی نمی‌توان شرکتی را اداره کرد. پای تغییرات ایستاده‌ایم و به دنبال کاهش هزینه‌های غیرضروری و صیانت از امانتی هستیم که به ما سپرده شده است.

شریعتمداری در خصوص اینکه این وزارتخانه ساختاری دارد که بخش عمده‌ای از مردم شریف کشور از پیش از تولد تا پس از وفات با آن در ارتباط گسترده و نزدیک قرار دارند، گفت: افراد تحت پوشش نیازمند مهربانی، شفقت و دستگیری هستند و این مسئولیت ما را سنگین می‌کند.

وی افزود: قبلاً در مجموعه‌هایی کار می‌کردم که صحبت از بیت‌المال بود، اما در این دستگاه صحبت از حق‌الناس است و کارمان در مجموعه دولت سنگین‌تر است. ثمره عرق جبین عده‌ای به ما به امانت سپرده شده تا آن را حفظ کرده و ارتقا دهیم تا در ایام بازنشستگی از آن استفاده کنند. قدم برداشتن در هرگوشه‌ای از این وزارتخانه با مسئولیت سنگین‌تری همراه است.

وزیر کار بر ضرورت استفاده از افراد توانمند جامعه در جهت رسیدن به اهداف و ماموریت‌های تعریف شده تأکید کرد و گفت: جرم خوردن از بیت‌المال سنگین است و حتما باید برخورد قاطع و جدی کرد، اما کوچکترین مسامحه و گذشتی در این بخش در مقابل حق خوری و دست درازی به حق‌الناس که به امانت دستمان است پذیرفته نیست. در راستای شفافیت قدم برداشته شده اما قدم اولیه بوده است. اسامی افراد چندشغله و بازنشسته و امثالهم اعلام شده است. باید توجه کرد که با مدیر پروازی نمی‌توان شرکتی را اداره کرد. پای تغییرات ایستاده‌ایم و به دنبال کاهش هزینه‌های غیرضروری و صیانت از امانتی هستیم که به ما سپرده شده است.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه باید بازده سرمایه‌گذاری‌ها مطلوب شود و ارتقاء یابد، اظهار کرد: 622 نفر در هیئت مدیره‌های شرکت‌های تحت پوشش داریم که 611 نفر از مردان و 11 نفر از بانوان هستند. 43 درصد کمتر از 50 سال سن دارند و 107 نفر بالای 60 سال سن دارند و برخی مشمول بازنشستگی‌اند.

وی ادامه داد: از 203 شرکت، 153 شرکت را مدیریتی اداره می‌کنیم و 50 مورد غیرمدیریتی و غیربنگاه‌داری است. در مدتی که آمدیم 45 نفر استغفایشان را تقدیم کردند که یا دو شغله بودند یا بازنشسته.

وی با بیان اینکه بنگاه‌داری یعنی قدم گذاشتن در یک وادی تاریک اظهار کرد: باید امور را با کفایت پیش ببریم. صورت ظاهری از هرچیزی داریم اما باید عمل حاصل از آن به درد مردم بخورد.

شریعتمداری ادامه داد: چند هفته گذشته در برنامه‌ای ویژه معلولان حضور داشتم و دیدم که در این برنامه، بخشی برای سخنرانی و صحبت معلولان درنظر گرفته نشده که خواستم معلولان بیایند و به نمایندگی صحبت کنند و انتطارتشان را بازگو کنند. این اتفاق واقعی است و برای حل آن باید اقدام کنیم. مدیری که اینگونه نباشد به درد جمهوری اسلامی نمی‌خورد.

این مقام مسئول افزود: کسی که دغدغه مردم را ندارد باید کنار برود و اجازه بدهد کسانی بیایند که بخواهند کار کنند. ما هم برای کار سخت آمده‌ایم نه برای کار راحت. آقای رضوانی فر هم از مجموعه خود شستا انتخاب شده، جوان و صاحب اندیشه است و مهارت دارد. به افرادی این چنینی باید میدان بدهیم تا بیایند و مدیریت جهادی کنند.

وی افزود: برای انتخاب آقای رضوانی فر از آقای ترکان و افراد دیگر مشورت گرفتم. آقای لطفی هم در کنار ماست و از تجربیاتش استفاده می‌کنیم.

شریعتمداری با بیان اینکه بالغ بر 60 میلیون نفر به مجموعه وزارت رفاه اعم از تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، بهزیستی و... متصل و با ما در ارتباط اند، اظهار کرد: آقای لطفی اعلام کرد که آقای زنگنه، وزیر نفت با ادغام هولدینگ پتروشیمی و خلیج فارس مخالفت کرده، حق هم دارد باید همه هولدینگ‌های صندوق بازنشستگی و شستا با یکدیگر هماهنگ باشند. چرا باید پراکنده کار کنیم؟ اگر یک مجموعه پتروشیمی بزرگ داشته باشیم تحریم‌ها هم نمی‌توانند تاثیر کنند.

وزیر کار افزود: فولاد هم در این اشل تولید در دنیا مرده است. باید حتما مدیریت واحد در مجموعه‌های فولاد ایجاد کنیم. رئیس‌جمهور بدرستی بر خروج از بنگاه‌داری تاکید کرده است. برخلاف برخی اظهارات یک ریال از اموال بیمه‌شدگان نمی‌تواند به جای دیگری برود، مگر می‌شود حق‌الناس را با بیت‌المال ترکیب و ادغام کنیم؟

وی افزود: بنگاه‌داری در این مجموعه تا امروز زیان ده بوده است. رئیس‌جمهور تاکید کرده که این کار ادامه پیدا نکند. شما می‌خواهید به نقطه‌ای برسیم که دفترچه‌های تامین اجتماعی در وزارت بهداشت پذیرفته نشود؟ این چه دعوای حیدری - نعمتی است که راه افتاده؟ ما دعوایی با وزارت بهداشت نداریم. از وزارت بهداشت خدمت می‌گیریم و باید پولش را بدهیم که روشن است و اگر آنها نیز از ما خدماتی می‌گیرند باید پولش را بدهند.

شریعتمداری افزود: 6-7 هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکاریم، جنگ و دعوایی نداریم، خدمات گرفته‌ایم باید پولش را بدهیم. بله ما مایلیم به عنوان کارفرما خدماتی که می‌خواهیم دریافت کنیم، آنها ارائه دهنده‌اند. تیپیکو از وزارت بهداشت هزار میلیارد طلبکار است و آنها شش هفت هزار میلیارد از ما طلب دارند و همین را هم تهاتر و تسویه نکرده‌ایم و باید اینها حل شود.

وی با بیان اینکه آمده‌ایم جلوی تاراج دارایی‌ها را به طرق طبیعی و با شفافیت بگیریم، عنوان کرد: باید روند بنگاه‌های زیان‌ده اصلاح شود. ما مس و فولاد داریم و وزارت صنعت هم دارد. باید مشکلات این حوزه‌های مشترک را با یکدیگر حل و فصل کنیم. ورود و خروج به موقع از بنگاه‌ها با رعایت قواعد را باید انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز