خبرگزاری کار ایران

آغاز به‌کار اولین کانون تخصصی انجمن‌های صنفی کارگری آذربایجان شرقی/اعضای هیات مدیره مشخص شدند

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۰۴۷

با حضور اعضای هیأت مدیره انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی آذربایجان شرقی و معاون روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، نخستین مجمع عمومی کانون این انجمن‌ها تشکیل و با تصویب اساسنامه و انتخاب اعضای هیأت مدیره و بازرسان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، رییس اداره تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به دیدگاه حمایتی این اداره کل برای توسعه تشکل‌های صنفی اظهار داشت: کارگران ساختمانی به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های جامعه کارگری نیازمند برنامه‌ریزی اساسی برای رفع مشکلات خود هستند که در این راستا همسویی برنامه‌ها می‌تواند کمک موثری باشد. تشکیل کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان که براساس ماده ۱۳۱ قانون کار و تبصره یک ماده ۳ آیین نامه چگونگی تشکیل کانون‌های صنفی (مصوب سال ۸۹ هیأت وزیران)  انجام پذیرفت، یک گام موثر است.

حسین ابراهیم نیا با اشاره به فعالیت ۱۲ انجمن صنفی کارگری ساختمانی در شهرهای تبریز، آذرشهر، اهر، بناب، اسکو، بستان آباد، مراغه، مرند، میانه، عجب شیر، هریس و ورزقان این استان تشکیل شده است، اظهار داشت: هم اکنون دو انجمن کارگران ساختمانی دیگر نیز در شهرهای کلیبر و شبستر در حال تشکیل است.

وی با بیان اینکه کانون کارگران ساختمانی مطابق مفاد قانون کار تشکیل شده است، اظهار داشت: در حال حاضر در بخش کارگری شاهد فعالیت سه کانون شامل کانون انجمن‌های صنفی کارگری حرف و صنعت و کانون استانی متشکل از این دو نهاد هستیم و کانون کارگران ساختمانی آذربایجان شرقی  به عنوان نخستین کانون تخصصی کارگری در سطح استان تشکیل شده که می‌توانند در کنار هم به پیشبرد اهداف جامعه کارگری کمک کنند.

ابراهیم نیا در ادامه اظهار داشت: هم اکنون۳۳ انجمن صنفی کارگری، ۸۹ انجمن کارفرمایی، ۳ کانون کارگری ،۴ کانون کارفرمایی و ۱۷ کانون بازنشستگی در سطح آذربایجان شرقی با نظارت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فعالیت دارند.

در ادامه این جلسه، علوی (رییس کانون انجمن‌های صنفی حرف استان آذربایجان شرقی) با استقبال از تشکیل این کانون اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی که جامعه کارگری ناخودآگاه با آن درگیر است، عدم داشتن اطلاعات کافی آنان از حقوق اولیه خود است.

علوی ضرورت توجه به مسایل آموزشی را از اولویت‌های جامعه کارگری خواند و گفت: همین عدم آگاهی اولیه سبب شده تا بخش از حقوق کارگران پایمال شود.

وی با اعلام آمادگی کانون انجمن‌های صنفی کارگری حرف و استان برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در این زمینه، افزود: علاوه بر بحث بیمه تامین اجتماعی مسایل مختلفی کارگران ساختمانی را تهدید می‌کند که امید داریم با تشکیل این کانون و همکاری با سایر نهادها حرکت‌های مطلوبی در جهت رفع مشکلات صورت پذیرد.

در پایان این جلسه پس از تصویب اساسنامه، انتخابات اعضای هیأت مدیره و بازرسان این کانون برگزار شد. در پایان اصول‌الدین یاری (انجمن صنفی کارگران ساختمانی اهر)، محمدرضا آقایاری (انجمن صنفی کارگران ساختمانی میانه)، محمدامیری (انجمن صنفی کارگران ساختمانی تبریز)، یحیی سلیمانی (انجمن صنفی کارگران ساختمانی تبریز)، میرطاهرالهامی (انجمن صنفی کارگران ساختمانی مراغه)، جواد صباغی (انجمن صنفی کارگران ساختمانی هریس) و نادرسیف الهی (انجمن صنفی کارگران ساختمانی آذرشهر) به عنوان اعضای اصلی هیأت مدیره و غفار اشرف (انجمن صنفی کارگران ساختمانی ملکان) و رحیم کاظمی (انجمن صنفی کارگران ساختمانی میانه) به عنوان بازرسان کانون کارگران ساختمانی آذربایجان شرقی انتخاب شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز