خبرگزاری کار ایران

ارزیابی مرکز پژوهش‌های مجلس از خط فقر؛

خط فقر از ۲ میلیون و ۷۲۸ هزار تومان گذشت/افزایش ۳۰۰ هزار تومانی فقر مطلق

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۸۸۲

در گزارش تازه انتشاریافته مرکز پژوهش‌های مجلس پیرامون خط فقر شش ماهه نخست سال جاری، اشاره شده که؛ برآورد خط فقر در تابستان ۱۳۹۷ نشان از کاهش قابل توجه قدرت خرید خانوار دارد. در حالیکه در بهترین حالت درآمدهای خانوار در تابستان ۱۳۹۷ نسبت به بهار ۱۳۹۷ ثابت مانده است، خط فقر مطلق برای یک خانوار چهار نفره در شهرستان تهران، ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به تازگی گزارشی را منتشر کرده تحت عنوان "برآورد خط فقر در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۷"، که متن کامل آن را در اینجا می‌توان یافت.

در چکیده این گزارش اشاره شده که؛ "برآورد خط فقر در تابستان ۱۳۹۷ نشان از کاهش قابل توجه قدرت خرید خانوار دارد. در حالیکه در بهترین حالت درآمدهای خانوار در تابستان ۱۳۹۷ نسبت به بهار ۱۳۹۷ ثابت مانده است، خط فقر مطلق برای یک خانوار چهار نفره در شهرستان تهران، ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. این رقم برای فقرا رقم قابل ملاحظه‌ای است و لزوم توجه به سیاست‌های حمایتی را می‌رساند. در این راستا باید توجه داشت که هماهنگ و یکپارچه‌سازی سیاست‌های حمایتی که توسط نهادهای مختلف اتخاذ می‌شود و همچنین هدفمندی این سیاست‌ها در شناسایی گروه‌های نیازمند (که لازمه آن دسترسی کلیه نهادهای تصمیمگیر و پژوهشی به داده‌ها و اطلاعات مربوط به خانوار است) از اهمیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است".

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز