خبرگزاری کار ایران

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

فاصله بین معیشت و حداقل دستمزد باید به نمایندگان گزارش داده شود/۹۸ درصد از منابع سازمان فنی و حرفه‌ای صرف هزینه‌های جاری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۸۱۷

قره سید رومیانی در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل استان تهران، گفت: استفاده از جوانان توانمند، شفافیت و بهره‌گیری از بانوان در فضای مدیریتی از اصول مهم ما در وزارتخانه است که بسیار بر اجرای آن تاکید داریم.

به گزارش ایلنا، میرهادی قره سید رومیانی (معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل استان تهران، گفت: دکتر شریعتمداری در ابتدای تصدی مسئولیت سیاست‌های کاری وزارتخانه را مطرح کردند و همه ما موظفیم با قدرت و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در راستای سیاست‌های ابلاغی حرکت کنیم و بحمدالله تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وی مطرح کرد: استفاده از جوانان توانمند، شفافیت و بهره‌گیری از بانوان در فضای مدیریتی از اصول مهم ما در وزارتخانه است که بسیار بر اجرای آن تاکید داریم.

قره سید رومیانی با اشاره به ادغام چند وزارتخانه برای تشکیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این ادغام احتمالا فضای خالی از خود باقی گذاشته، ولی با تدابیری که صورت گرفته این شوراهای هماهنگی توانسته این فضاها و خلاها را از بین ببرد و تعامل حداکثری مدیران موجب ارتقا شده است.

وی افزود: از مقام عالی وزارت درخواست کرده ایم در صورت صلاحدید ساعاتی را برای معاونان، مدیران کل و کارشناسان اختصاص دهند که این افراد طی جلساتی با نظر و دیدگاه‌های وزیر محترم آشنا شوند. عدم تشکیل شوراها، جلسات و نشست‌هایی مثل امروز موجب می‌شود تا نتوانیم هم‌افزایی لازم را داشته باشیم. لذا نیازمند این هستیم تا به صورت هدفمند، همنشینی، تعامل و هم‌افزایی بیشتری داشته باشیم.

معاون وزیر کار با اشاره به اهمیت فصل بودجه ریزی گفت: مبحث بودجه بسیار مهم است و باید حتما جلساتی  هدفمند در این رابطه برگزار کنیم. به دستور مقام عالی وزارت؛ ستادی راهبردی برای بودجه سال آینده در وزارتخانه بزودی تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: باید در اتاقی شیشه‌ای کار کنیم تا همه بتوانند ما را مشاهده کنند. فعالیت‌های وزارتخانه و زیرمجموعه‌های آن نیز در تعامل با تمام نمایندگان محترم مجلس، توضیح داده می‌شود تا این عزیزان استحضار پیدا کنند که ما در وزارتخانه در چه وضعیتی هستیم، چه خدماتی باید بدهیم، چه کاستی‌هایی وجود دارد و ممکن است با چه آسیب‌هایی مواجه شویم.

قره سید رومیانی تصریح کرد: فعالیت‌ها باید به استانداران محترم ارائه شود و ضروری است تا با شورای اداری و مدیران کل سایر دستگاه‌های اداری و اجرایی و خصوصا نمایندگان مجلس، تعامل بسیار سازنده داشته باشیم، زیرا آگاهی نمایندگان از وضعیت وزارتخانه بسیار مهم است.

وی مطرح کرد: باید این نکته برای همگان روشن شود که ما قصد دخالت و تغییر ساختار بودجه دولت را نداریم و حداکثر تلاش ما این است که از بودجه در نظر گرفته شده دولت برای وزارتخانه دفاع کنیم تا دستگاه‌های دیگر در آن تغییر و تحولی انجام ندهند.

وی ادامه داد: برای مثال ۹۸ درصد از منابع سازمان فنی و حرفه‌ای صرف هزینه‌های جاری می‌شود و تنها دو درصد باقی می‌ماند تا این سازمان بتواند تغییری در جامعه ایجاد کند. پس باید چنین مسائلی را به نمایندگان مجلس توضیح دهیم.

میرهادی قره سید رومیانی افزود: همچنین فاصله بین معیشت و حداقل دستمزد باید به نمایندگان محترم گزارش داده شود تا بتوانند این فاصله را باتوازن و تقسیم‌بندی مطلوبی در بودجه مدنظر قرار دهند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اصل اساسی، استحضار مجلس از عملکرد وزارتخانه است و یکی از شاخص‌های اصلی انتخاب و تثبیت و ابقای مدیران، نحوه تعامل آنهاست که شامل تعامل با نمایندگان محترم مجلس نیز می‌شود.

وی با بیان این که «شفاف‌سازی از اولویت‌های شخص وزیر است» گفت: همه مدیران باید بدانند در اتاقی شیشه‌ای هستند و مردم اعمال و رفتار آنها را می‌بینند و بر آنها نظارت می‌کنند. پس چه بهتر خدماتی که ارائه می‌شود به آنها گزارش شود.

معاون وزیر کار افزود: اگر در فرهنگ عمومی امور منفی بیشتر دیده می‌شود به این دلیل است که فعالیت‌های مثبت کمتر ارائه و گزارش می‌شود. بنابراین باید درها را باز کنیم و همراهی کنید که این کار را از استان تهران آغاز کنیم.

وی با اشاره به حضور خانم رضایی و خانم حیدری در جمع مدیران استان گفت: به جامعه بانوان تهران باید تبریک گفت که شاهد حضور مدیرانی خوب در  این استان هستیم. با انتصاب خانم رضایی و حیدری خوشبختانه استفاده از بانوان شایسته در وزارت تعاون با سرعت خوبی پیش می‌رود.

قره سید رومیانی در پایان، ضمن تاکید بر اهمیت بومی‌گزینی اظهار کرد: استفاده از جوانان شایسته و توانمند باید در اولویت باشد و همه مدیران موظفند به جوانان میدان بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز