خبرگزاری کار ایران

در پی سه ماه معوقه مزدی کارگران خدماتی شهرداری بیجار؛

سه‌ روز تاخیر در جمع‌آوری زباله‌ها/روابط عمومی: کارگران سر کار بازگشتند و زباله‌ها جمع‌ شدند

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۲۶۵

کارگران خدماتی پیمانکاری شهرداری بیجار طی روزهای اخیر، در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه حقوقشان دست از کار کشیدند که موجب انباشتگی زباله‌ها در سطح شهر شد. روابط عمومی این نهاد گزارش داد؛ بخشی از معوقات پرداخت، کارگران به سر کار بازگشته‌ و زباله‌ها جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طی چند روز اخیر، اخباری در فضای مجازی انتشار یافت مبنی بر دست از کار کشیدن کارگران خدماتی شهرداری بیجار در اعتراض به چند ماه حقوق معوقه و این مساله موجب شده که زباله‌ها از سطح شهر جمع‌آوری نشوند.

در همین رابطه، مهدی باشوکی (مسئول روابط عمومی شهرداری بیجار) گفت: این افراد که برای یک شرکت پیمانکار فعالیت می‌کردند، حدود سه ماه حقوق معوقه داشتند. بین ۸۰ الی ۱۰۰ نفر از آنها در راستای پیگیری مطالباتشان، تجمع آرامی را در داخل مجموعه شهرداری برگزار کردند؛ همچنین حدود دو الی سه روز از جمع‌آوری زباله‌های شهری سرباز زدند.

وی افزود: شهرداری البته متوجه شرایط کارگران است و حق را هم به آنها می‌دهد. ما هم معتقدیم که حق کارگر باید سر وقت پرداخت شود. از همین رو، بخشی از معوقات آنها را پنج‌شنبه هفته قبل، بخشی را فردا و باقی را در بیست‌و‌پنجم آذر پرداخت خواهیم کرد. باقی معوقات را هم بعدا تسویه خواهیم نمود. در خصوص زباله‌های شهری نیز؛ همه آنها از سطح شهر جمع‌آوری شده‌اند. کارگران نیز اکنون مشغول به کار هستند.

باشوکی در اشاره به وضعیت کنونی درآمدی شهرداری بیجار گفت: به طور کلی، شهرداری‌ها درآمد پایدار ندارند. در کنار بودجه کم، اکنون کاهش ساخت و سازها موجب پایین آمدن درآمد شهرداری‌ها ازجمله بیجار شده است.

مسئول روابط عمومی شهرداری بیجار در پایان در خصوص مطالبات سازمان متبوعش، بیان داشت: بیش از سه میلیارد مطالبه عوارض از مردم داریم که هنوز پرداخت نشده است. هم‌چنین بیش از ۸ میلیارد طلب از ارگان‌های مختلف داریم.       

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز