خبرگزاری کار ایران

رضا شیران خراسانی:

نحوه اجرای اصل ۴۴ مشکلات حوزه کارگری را رقم زده است/در واگذاری ضمانت بگیریم

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۶۵۵

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مشکلات کارگران ناشی از اجرای غیرصحیح اصل ۴۴ قانون اساسی است.

به گزارش ایلنا، «رضا شیران خراسانی» گفت که مشکلات کارگران ناشی از اجرای غیر صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی است.

البته وی به «خانه ملت» گفته است که اصل ۴۴ قانونِ بسیار خوبی است، اما به طرز صحیحی اجرایی نشده است.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اکثر واحدهایی که کارگران معترض در آنها فعالیت دارند به بخش خصوصی واگذار شده‌اند و قطعا وقتی قرار است واحدی واگذار شود باید توانمندیِ فردی که می‌خواهد این واحدهای بزرگ اقتصادی و صنعتی را مدیریت کند، مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته برای واگذاری واحدهای صنعتی با دریافت مبالغی محدود، قراردادهایی منعقد شده و در پی آن شرکت‌ها واگذار شده‌ است؛ بنابراین افرادی از بخش خصوصی برای این امر پیشگام شده‌اند که از توانایی لازم برخوردار نبوده‌اند و ماشین‌ها و ابزارآلات مفید کارخانجات را به فروش رسانده‌اند و کارخانه‌هایی را با خطوط تولید ناقص و نداشتن مواد اولیه در انبار و معوقات چند ماهه حقوق و دستمزد کارگران تحویل دولت داده‌اند.

خراسانی تاکید کرد: ما باید در واگذاری‌ها ضمانت‌های لازم را از افرادی که از بخش خصوصی در این مورد وارد عمل شده‌اند، دریافت کنیم و توانمندی آنها را بسنجیم تا مانع از بروز مشکل برای قشر کارگر شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز