خبرگزاری کار ایران

جعفری ایمن آبادی:

حداقل دستمزد به کارکنان شوراهای حل اختلاف پرداخت شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۸۵۸

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت که حداقل دستمزد تعیین شده توسط شورای عالی کار باید به کارکنان شوراهای حل اختلاف پرداخت شود.

به گزارش ایلنا، «غلامعلی جعفری ایمن آبادی» گفت که حداقل دستمزد تعیین شده توسط شورای عالی کار باید به کارکنان شوراهای حل اختلاف پرداخت شود.

وی افزود: در ماده ۳۱ قانون شوراهای حل اختلاف به موضوع حقوق و دستمزدِ شوراهای حل اختلاف پرداخته شده است. در این ماده آمده است که در خصوص اعضا و کارکنان تمام وقت نیز با باید پرداخت حداقل دستمزد رعایت شود.

ایمن آبادی با بیان اینکه در حال حاضر این اتفاق نمی‌افتد به خانه ملت، گفت: بنابراین در طرح اصلاحی قانون شوراهای حل اختلاف، تبصره ای اضافه کردیم  و در واقع برای این حکم قانون ضمانت اجرایی در نظر گرفتیم.

افزایش سهمیه جذب کارکنان شوراهای حل اختلاف

عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس با اشاره به اصلاح تبصره ماده ۴۰ قانون شوراهای حل اختلاف اظهارداشت:  در این تبصره تاکید شده است که در صورت شرکت اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف موضوع  ماده ۴۰ در آزمون های استخدامی ادار ی دادگستری از ۲۰ درصد سهمیه استخدام برخوردار هستند.

جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد: در اصلاح قانون میزان سهمیه استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف از ۲۰ درصد به ۹۰ درصد افزایش یافت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس بیان داشت: با اصلاح موادی از قانون شوراهای حل اختلاف به قوه قضاییه گفتیم منابعی که از شوراهای حل اختلاف کسب می شود به عنوان درآمد اختصاصیآنها محسوب و معادل قانون کار باید حقوق کارکنان پرداخت شود و با تصویب نهایی این طرح اصلاحی جذب کارکنان شوراهای حل اختلاف ۹۰ درصد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز