خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس را تا این حد همراه با دولت ندیده بودم/ شاید چنین مجلسی در تاریخ تکرار نشود

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۹۱۹

نماینده مردم رشت گفت: توصیه می‌کنم که دولت اهتمام بیشتری بورزد و وزرا بیشتر از کارگروه‌های تخصصی مجلس استفاده کنند. ما می‌توانیم مشکلات دولت را حل کنیم اما در فضای تعامل و نه در فضای قهری و زد و خورد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت گفت: واقعیت امر این است که رای دیروز مجلس هرچند که شاید ظاهرش این بود که کمک به دولت است اما باطن آن این بود که کمک به ملت است.

وی با اشاره به نطق دیروز خود در صحن علنی مجلس اظهار کرد: کابینه دولت در این شرایط تحریمی باید تکمیل می‌شد تا بتواند در مقابل این هجمه دشمن و این شرایط تحریمی بایستد و این شیرازه دولت از هم نپاشد. ما نمی‌توانیم در شرایط جنگ اقتصادی وزیر اقتصاد نداشته باشیم و شورای حقوق و دستمزد کارگران ما تعطیل باشد و بازنشستگان ما هیات امنای تامین اجتماعی نداشته باشند درنتیجه این کمک به ملت بود.

نماینده مردم رشت در بیان انتظارات خود از دولت، گفت: از آقای رئیس‌جمهور می‌خواهیم که تعاملش را با مجلس افزایش دهد. مجلس پتانسیل خوب و عصاره ملت است و دولت باید بتواند با مجلسی که در حال کمک به مجموعه اجرایی کشور است، تعامل داشته باشد. بنده پیش‌بینی ندارم مجالس آینده به این شکل آماده کمک به دولت‌ها باشند و ادعا دارم شاید چنین چیزی در طول تاریخ تکرار نشود در نتیجه دولت باید از این مجلس بهتر استفاده کند که این موضوع خیلی مشاهده نمی‌شود و من فکر می‌کنم که بالاخره به هر دلیلی از این فرصت‌ها استفاده نمی‌کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: من توصیه می‌کنم که دولت اهتمام بیشتری بورزد و وزرا بیشتر از کارگروه‌های تخصصی مجلس استفاده کنند و فراکسیون‌ها بی‌نهایت می‌توانند اثرگذار باشند. ما می‌توانیم مشکلات دولت را حل کنیم اما در فضای تعامل و نه در فضای قهری و زد و خورد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به صحبت‌های دیروز رئیس‌جمهور، گفت:‌ با توجه اینکه چند دوره در مجلس بوده‌ام تا به این حد مجلس را همراه و همگام با دولت و با اراده‌ برای حل مشکلات ندیده بودم. ما قبلا هم مکانیزم‌هایی را پیشنهاد کرده بودیم و نشست‌های ماهیانه و دولتی داشته‌ایم و حدود سیصد نخبه در این مجلس حضور دارند. کمیسیون‌های تخصصی ما به انصاف کمیسیون‌های خوبی است و من از این منظر غبطه می‌خورم و فکر می‌کنم که باید کار بهتری انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز