خبرگزاری کار ایران

سامسونگ به‌دلیل ابتلای کارگرانش به سرطان عذر خواهی کرد

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۱۱۹

شرکت سامسونگ از کارگران خود که به سرطان مبتلا شده اند، بطور رسمی عذرخواهی کرد.

به گزارش‌ایلنا به نقل از آسوشیتد پرس، شرکت سامسونگ به طور رسمی از کارگرانی که پس از چندین سال فعالیت در زمینه تولید قطعات نیمه هادی برای بزرگترین تولیدکننده چیپ در جهان، به دلیل ابتلا به بیماری سرطان مجبور به ترک شغل خود شدند، عذرخواهی کرد.

"کیم کی نام" از مدیران سامسونگ گفت: ما خالصانه از کارگرانی که از بیماری رنج می‌برند و خانواده‌هایشان عذرخواهی می‌کنیم. ما در کارخانه‌های نیمه هادی و LCD مان در مدیریت درست خطرات مرتبط با سلامت شکست خوردیم.

براساس گزارشات منتشر شده، ۳۲۰ نفر در ارتباط با این مشاغل پس از استخدام در سامسونگ دچار بیماری شدند و ۱۱۸ نفر از این تعداد فوت شدند. براساس قراردادی که در اوایل ماه جاری اعلام شد، این کمپانی کره‌ای مبلغ ۱۵۰ میلیون وون کره (معادل ۱۳۳۰۰۰ دلار) به هر کدام از این اشخاص غرامت داده است. بیماری این افراد شامل ۱۶ نوع از سرطان می‌شود که بعضی از آنها بسیار نادرند، البته مواردی هم به سقط جنین و بیماری‌های مادرزادی کودکان تازه متولد شده توسط این کارگران منجر شده است.

بیمار شدن کارگران سامسونگ در سال ۲۰۰۷ افشا شد. این کمپانی در سال ۲۰۱۴ مسئولیت را پذیرفت و در سال ۲۰۱۵ بنیادی برای کمک به کارگران بیمار شده تاسیس کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز