خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

اصلاح قانون کار بدون درنظر گرفتن معیشت جامعه کارگری سودی ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۰۶۱

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: قانون کار هنوز اصلاح نشده است و روز به روز مشکلات کارگری افزایش می یابد و اگر اصلاح قانون کار بخواهد به تخریب این قانون منجر شود، همان بهتر که اصلاح صورت نگیرد.

عیدعلی کریمی به مناسبت ۲۹ آبان، روز تصویب قانون کار به خبرنگار ایلنا گفت: تاکنون چندین مرتبه اصلاح قانون کار در کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است، اما مورد تایید کارگران نیست.

وی افزود: از ابتدای تصویب قانون کار در سال ۶۹ تاکنون، موضوع اصلاح قانون کار چندین مرتبه در دستورکار قرار گرفته است، اما بدون در نظر گرفتن وضع معیشت جامعه کارگری، آنچه شاهد بودیم، چیزی جز تخریب قانون در پی نداشته است.

کریمی در خصوص وضعیت کارگران استان قزوین تصریح کرد: ما معتقدیم که سرمایه‌گذاری و تولیدمحوری به بهبود وضعیت اقتصادی جامعه منجر می‌شود، اما نباید همواره نتیجه این سرمایه گذاری‌ها که همان بهبود معیشت کارگران است را فراموش کنیم.

این فعال حوزه کارگری بیان داشت: بیش از ۱۰ کارخانه در قزوین با مشکلات تولید و معوقات دستمزد کارگری روبرو هستند و این موضوع چندین سال است که همچنان ادامه دارد.

کریمی ادامه داد: هنوز که قانون کار اصلاح نشده، روز به روز مشکلات کارگری افزایش پیدا می‌کند و اگر اصلاح قانون کار بخواهد به تخریب این قانون منجر شود، همان بهتر که اصلاح صورت نگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز