خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

نابسامانی وضعیت کارگران روغن نباتی جهان نیاز به اقدام جدی مسئولان دارد/فرمانداری وارد عمل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۵۳۰

به دنبال اعتراضات صنفی روزهای اخیر کارگران کارخانه روغن نباتی جهان، یک فعال صنفی کارگری اطمینان داد که مقرر شده فعالیت کارخانه از سر گرفته شود و کارفرما حداقل بخشی از مطالبات کارگران را پرداخت کند. در غیر اینصورت فرمانداری می‌تواند از اختیارات خود برای مشخص کردن وضعیت کارخانه و کارگران استفاده کند.

به گزارش ایلنا، اصغر نجاری (دبیر خانه کارگر زنجان) درباره پیگیری مطالبات کارگران روغن نباتی جهان گفت: جلسات متعددی در پیگیری مشکلات واحد تولیدی روغن نباتی جهان و کارگرانش از سوی مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شده اما اقدام جدی که نشان از رفع مشکلات کارگران این واحد داشته باشد، مشاهده نشده است.

به گفته وی؛ در جلسه‌ای که اخیرا در محل فرمانداری برگزار شد، مقرر شد فعالیت کارخانه از سر گرفته شود و کارفرما حداقل بخشی از مطالبات کارگران را پرداخت کند. در غیر اینصورت فرمانداری می‌تواند از اختیارات خود برای مشخص کردن  وضعیت کارخانه و کارگران استفاده کند.

طبق اظهارت دبیر خانه کارگر زنجان؛ در حال حاضر نابسامانی اوضاع شغلی و معیشتی کارگران روغن نباتی جهان  به حدی رسیده است که نیاز به اقدام جدی مسئولان در استان دارد. در صورتی که کارفرمای کارخانه نخواهد به تعهدات خود در قبال  کارخانه و کارگران پایبند باشد، دولت می‌تواند اختیارات کارفرما را از این واحد تولیدی سلب و مسئولیت آن را به خود کارگران بسپارد.

او گفت: متاسفانه تا امروز مسئولان مرتبط با مشکلات کارگران روغن نباتی جهان نسبت به بهبود وضعیت کارخانه و پرداخت مطالبات کارگران آن بی‌توجهی نشان داده‌اند و از مدتها قبل فعالیت تولیدی آن را به حداقل کاهش داده‌اند.

 نجاری با بیان اینکه جدا از مشکلات کارخانه چندین ماه مطالبات مزدی کارگران این واحد صنعتی پرداخت نشده و آنان به دنبال وصول مطالبات صنفی خود مرتب دست به اعتراض صنفی می‌زنند، در ادامه تصریح کرد: برخی مشکلات رفتاری مدیریتی موجود نیز ناراحتی کارگران را تشدید کرده که عبور از مشکلات موجود نیازمند اعتماد متقابل و ایجاد فضای دوستانه کاری است.

به گفته وی؛ در کارخانه روغن نباتی جهان زمانی حدود ۶۰۰ نیروی کارگری دائم و قرارداد موقت کار می‌کردند اما بعد از تغییر مدیریت، مشکلات کارخانه با کاهش امنیت شغلی کارگران آغاز و به تدریج از تعداد کارگران به حداقل ۱۰۰ نفر کاسته شد.

دبیر خانه‌ کارگر زنجان اضافه کرد: با توجه به اینکه کارخانه روغن نباتی جهان از ظرفیت‌های بالایی برای ایجاد شغل برای اهالی استان برخوردار است. از این رو انتظار داریم مدیریت کارخانه با تدابیر مناسب‌تری با مشکلات مواجه شوند تا از این محل برای کارگران شاغل و بازنشسته کارخانه نارضایتی پیش نیاید.

وی در بخش پایانی سخنان خود؛ خواستار توجه جدی مسئولان برای فعال شدن روغن نباتی جهان و استفاده از تمام ظرفیت‌های آن شد و افزود: از شخص استاندار زنجان به عنوان بالاترین مقام استانی می‌خواهیم پیگیر مشکلات کارگران روغن نباتی جهان که منجر به گسترده شدن اعتراض کارگران در استان می‌شود، باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز