خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

به زودی، اکثر معوقات مزدی کارگران پرداخت می‌شود/کاهش درآمدهای شهرداری در پی کمبود درآمدهای پایدار در حوزه ساخت و ساز

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۷۹۵

رییس شورای شهر سنندج درخصوص معوقات مزدی کارگران فضای سبز گفت: این افراد کارگر فصلی هستند. دستمزد ماه‌های اردیبهشت و خرداد آنها پرداخت شده. لیست بیمه تیر و مرداد آنها رد شده و مقرر شده که دستمزد این دو ماه به زودی پرداخت شود. شهردار دستور پرداخت بیمه شهریور و حقوق آن را هم داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، براساس اخبار واصله از منابع محلی، روز گذشته، کارگران سازمان فضای سبز شهرداری سنندج در اعتراض به ۵ ماه معوقه مزدی‌شان در مقابل ساختمان شهرداری دست به اعتراض زدند.  

سیدغریب سجادی (رییس شورای شهر سنندج) ضمن تایید خبر تجمع روز گذشته به ایلنا، گفت: این کارگران که حدود ۴۰ نفر از آنها در تجمع دیروز حضور داشتند، اکثرا نیروهای فضای سبز شهرداری منطقه ۲ سنندج هستند. بنابراین، طرف قرارداد آنها شهرداری سنندج است.

وی ادامه داد: کارگران یادشده، فصلی هستند. رویه کار در خصوص این کارگران بدین صورت است که معمولا در آستانه دوران کاهش و پایان بارش و گرم شدن آب و هوای منطقه یعنی از اردیبهشت و خرداد به این‌سو، این افراد به کار گمارده می‌شوند و با آغاز مجدد دوران بارش و برودت هوا، دوران کارشان به اتمام می‌رسد. به‌کارگیری مجدد آنها هم، موکول می‌شود به تکرار همین چرخه آب و هوایی در سال بعد؛ که البته ممکن است در آینده نیروهای دیگری جایگزین آنها شوند.

سجادی در خصوص وضعیت پرداختی این کارگران، گفت: دستمزد ماه‌های اردیبهشت و خرداد آنها پرداخت شده است. لیست بیمه تیر و مرداد آنها هم رد شده، اکنون حقوقشان آماده و مقرر شده که ظرف هفته آینده به آنها پرداخت شود. شهردار دستور پرداخت بیمه شهریور ماه و متعاقبا دستمزد آن زمان را هم داده است. در آخر، فقط معوقه مهرماه باقی می‌ماند که به آن هم ترتیب اثر داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه شرایط اقتصادی به گونه‌ای‌ست که همین میزان دستمزد هم، ممکن است کفاف هزینه‌های زندگی این کارگران را ندهد.

رییس شورای شهر سنندج در پایان، عنوان داشت: اکنون بسیاری از شهرداری‌ها دچار مشکلات مالی شده‌اند. شهرداری سنندج نیز از این مساله مستثنی نبوده و همچون بسیاری از شهرداری‌های کشور در پی مشکلات اخیر اقتصادی و کاهش ساخت و سازها دچار مشکل در حوزه پرداخت‌ها شده و بعضا مشاهده می‌شود که شهرداری حقوق‌ها را با تاخیر یک الی دو ماهه پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز