خبرگزاری کار ایران

ابراهیم شیخ:

بازنشستگان بیشترین آسیب را از گرانی و تورم خورده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۱۵۴

معاون منابع انسانی شهردار تهران درخصوص خدماتی که به منظور بهبود رفاه بازنشستگان در شهرداری تهران در نظر گرفته شده است، گفت: امکاناتی همچون تورهای مناسب، امکانات مناسب در هتل‌ها و مراکزی همچون الماس شهر، مجتمع شیان و پارک گفتگو از این جمله هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون منابع انسانی شهردار تهران در آیین رونمایی از اپلیکیشن مرکز خدمات رفاهی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران گفت: کاهش قدرت خرید کارکنان و بازنشستگان محترم شهرداری تهران در سال جاری بسیار زیاد بوده است. به گونه‌ای که بین 30 تا 70 درصد برآورد می‌شود.

ابراهیم شیخ افزود: اگر پیش از این یک بازنشسته می‌توانست با حقوق 3 میلیون تومانی سبدی از اقلام تهیه کند امروز قدرت خرید این سه میلیون تومان به اندازه یک میلیون و 800 هزار تومان کاهش یافته است. این نکته‌ای است که همه از جمله رئیس جمهوری می‌دانند.

معاون منابع انسانی افزود: اما معنای کاهش قدرت خرید چیست؟ معنای آن این است که کارکنان و بازنشستگان ما روز به روز فقیرتر و فقیرتر شدند و لذا باید برای حمایت از آنها برنامه‌های جبرانی داشته باشیم.

شیخ با بیان اینکه این برنامه‌های جبرانی می‌تواند در قالب ارائه بسته باشد، گفت: بسته‌هایی که در نظر گرفته‌ایم زندگی بازنشستگان را بهبود می‌بخشد و نمی‌گذارد که زندگی برای آنها سخت باشد. البته تاکید دارم که دولت و مجلس باید با سیاست های رفاهی‌ای که برای بازنشستگان در نظر گرفته شده همراهی کند.

وی درخصوص خدماتی که به منظور بهبود رفاه بازنشستگان در شهرداری تهران در نظر گرفته شده است، گفت: امکاناتی همچون تورهای مناسب، امکانات مناسب در هتل‌ها و مراکزی همچون الماس شهر، مجتمع شیان و پارک گفتگو از این جمله هستند.

معاون منابع انسانی شهرداری تهران با بیان اینکه 10 درصد از بازنشستگان شهرداری زیر 2 میلیون تومان و تعداد بیشتر از این زیر 3 میلیون تومان دریافتی دارند، گفت: بازنشستگان بیشترین آسیب را از گرانی و تورم خورده‌اند و ما نیاز داریم که به کمک خود آنها از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

وی با بیان اینکه باید روح تعامل و مشارکت را در خود بدمیم و اینگونه از آسیب‌های وارده به معیشت بازنشستگان بکاهیم، گفت: من به شما تضمین می‌دهیم که مدیران شهرداری همین‌گونه فکر می‌کنند اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که در سطوح کلان  باید نسبت به بهبود شرایط معیشتی بازنشستگان تصمیم‌گیری شود ما این را از آقای رئیس جمهور تقاضا کردیم و امیدواریم با کمک دولت و مجلس و حمایت‌هایی که آنها در نظر گرفته‌اند شرایط رفاهی بازنشستگان بهبود یابد.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص منابع مالی صندوق بازنشستگی شهرداری تهران به صورت موثری شفاف‌سازی را اعمال کرده‌ایم، گفت: سختگیرانه‌ترین قوانین را در پروسه مالی صندوق بازنشستگی شهرداری تهران لحاظ کرده‌ایم تا از منابعی که متعلق به خود بازنشستگان است صیانت کنیم. اینگونه در بهره‌برداری منابع شفافیت حاصل می‌شود و اتفاقاتی که در گذشته در شهرداری تهران و صندوق بازنشستگی شهرداری تهران اتفاق افتاده بود تکرار نمی‌شود.

شیخ افزود: در گذشته معاملات مشکوکی انجام شده بود و ضررهایی به صندوق بازنشستگی خورده بود که ما با تمام تلاش خود آنها را جبران کردیم و معاملات مشکوک را برگرداندیم تا بازنشستگان و کارکنان شهرداری بیش از آنچه اتفاق افتاده بود ضرر نبینند.

معاون منابع انسانی شهرداری تهران با اشاره به هوشمندسازی خدمات ارائه شده به بازنشستگان و ارائه خدمات رفاهی جدید گفت: در حال تهیه یک باشگاه فرهنگی، آموزشی و هنری ویژه بازنشستگان و کارکنان شهرداری تهران هستیم و به زودی در یک برنامه دیگر از آن رونمایی و آن را معرفی می‌کنیم.

شیخ با بیان اینکه مرکز خدمات رفاهی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران هم اکنون شش بار و در چهار نوبت کارت بازنشستگان را برای خرید کالا شارژ می‌کند، گفت: تلاش ما این است که بازنشستگان خودشان با این کارت‌ها خرید کنند در گذشته ما خریدها را انجام می‌دادیم و برای آنها می‌فرستادیم اما نظر ما این بود که بازنشستگان اقلام مورد نیاز خود را با نظر خود تهیه کنند چراکه شاید به یک کالا احتیاج نداشته باشند. البته در نظرسنجی‌هایی که انجام دادیم عده‌ای می‌گفتند که پول آن را می‌خواهیم و عده‌ای هم نظرشان این بود که اقلام را خریداری کنیم و به آنها به صورت حضوری تحویل دهیم.

وی اضافه کرد: جا دارد که از مدیران شریف شهرداری تهران که علی‌رغم تمامی مشکلات و تنگناهای معیشتی که سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با آن مواجه است، تشکر کنیم چراکه خدمات سازمان بازنشستگی کاهش نیافته است اما بیشترین تشکر ما از خود بازنشستگان است که با وجود شرایط اقتصادی نامناسب با شهرداری تهران همراهی می‌کند.

در پایان این مراسم درخصوص خدمات ارائه شده توسط اپلیکیشن مرکز خدمات رفاهی بازنشستگان شهرداری تهران گفته شد: هم اکنون 33 هزار مراجعه و 60 هزار خدمت به بازنشستگان ارائه می شود و 74 درصد از بازنشستگان از پلتفرم موبایل برای کارهای خود استفاده می‌کنند که 57 درصد از آنها با سیستم عامل اندروید و 4 درصد از سیستم عامل IOS کار می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که با ایجاد این اپلیکیشن 36 هزار خدمت به آن منتقل شود و 30 درصد از مراجعات حضوری کاسته شود. خدماتی ازجمله درخواست وام، درخواست مساعده، ثبت درخواست لوازم التحریر، صدور انواع معرفی نامه، صدور فیش حقوقی و صدور گواهی کسر از حقوق و خدماتی دیگر توسط این اپلیکیشن ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز