خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای مدیران درمان سازمان تامین اجتماعی مطرح شد:

امکان نوبت‌دهی غیرحضوری در تمامی مراکز درمانی فراهم است

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۱۲۱

چهل و چهارمین جلسه شورای مدیران درمان سازمان تامین اجتماعی حول محور بهره‌گیری از ابزارهای نوین ارتباطی در مدیریت مراجعات مراکز سرپایی تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا «مهدی درخشان» معاون درمان سازمان در این جلسه، با بیان اینکه در تمامی مراکز درمانی کشور امکان نوبت دهی غیرحضوری فراهم شده است، گفت: هدف از انجام اینکار، عدالت در دسترسی، مدیریت منابع و کنترل هزینه‌ها، افزایش رضایتمندی، ارتقای کیفی سطح خدمات و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی است.

«مریم مقدم» رئیس گروه فناوری و اطلاعات معاونت درمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این جلسه گفت: در حال حاضر ابزارهای ارتباطی برای نوبت‌دهی غیرحضوری در مراکز درمانی این سازمان از طریق اینترنت، کدهای USSD، اپلیکیشن تلفن همراه، تلفن و وب کیوسک امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته، ۴۷درصد نوبت‌دهی‌ها به بیمه‌شدگان این سازمان، به صورت غیرحضوری و با استفاده از ابزارهای الکترونیک انجام شده است، گفت: در سال جاری نیز، فراخوان منشی الکترونیک در دستور کار قرار گرفته است.

مقدم عدم استفاده از ابزارهای جانبی، امکان انتخاب بیمار توسط پزشک، ارائه اطلاعات دقیق به مراجعین، امکان ارائه اطلاعات جانبی و تکمیلی و کنترل مراجعات و کاهش ازدحام را از ویژگی‌های فراخوان منشی الکترونیک برشمرد.

وی افزود: امکان مدیریت بهینه منابع انسانی، تکریم مراجعان و احترام به حقوق بیمار، مدیریت مراجعات توسط درمانگر، اطلاع رسانی به لحظه در فضاهای عمومی و امکان مانیتورینگ برخط، از دیگر خصوصیات و قابلیت‌های این فراخوان است.

مقدم ادامه داد: امسال نیز مجوز ۱۴۴دستگاه وب کیوسک صادر شده است و در واحدهای کلینیکی، پاراکلینیکی و داروخانه‌ها نیز تسری می‌یابد.

وی بهره‌برداری حداکثری از ابزارهای الکترونیکی، توسعه سیستم‌های مکانیزه، حرکت به سوی بیمارستان‌های هوشمند و افزودن سرویس‌های جدید ازجمله پاسخ دهی، راهنمایی و نظرسنجی را از مهمترین برنامه‌های آتی این حوزه بیان کرد.

مقدم گفت: براساس پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، استفاده از ابزارهای الکترونیک در بحث نوبت‌دهی و پذیرش بیماران، منجر به مدیریت نیروی انسانی و کاهش هزینه‌های مراکز درمانی شده است.

 در ادامه این جلسه، سایر مدیران درمان به بحث و تبادل نظر پیرامون این موضوع پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز