خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۰۵۵

رییس اداره تشکلات کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از تشکیل کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی این استان خبر داد.

«حسین ابراهیم نیا» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه کارگران ساختمانی بخش مهمی از نیروی کار را تشکیل می‌دهند، گفت: هم‌اکنون۱۲ انجمن صنفی کارگری ساختمانی در شهرهای تبریز، آذرشهر، اهر، بناب، اسکو، بستان آباد، مراغه، مرند، میانه ، عجب شیر، هریس و ورزقان این استان تشکیل شده است

وی با بیان اینکه تاسیس این کانون می‌تواند در ساماندهی کارگران ساختمانی استان نقش مهمی ایفا کند، گفت: باتوجه به اهمیت کارگران ساختمانی، موضوع برخورداری این کارگران از تخفیفات ویژه در بیمه تأمین اجتماعی از سوی دولت تصویب شده و هم اکنون کارگران ساختمانی با دارا بودن شرایط و ثبت‌نام در سامانه مربوطه و ارتباط با انجمن کارگران ساختمانی شهرستان خود می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

ابراهیم نیا با بیان اینکه تشکیل این کانون براساس ماده ۱۳۱ قانون کار و تبصره یک  ماده ۳ آیین نامه چگونگی تشکیل کانون‌های صنفی (مصوب سال ۸۹ هیأت وزیران) صورت می‌گیرد، اظهار داشت: بنا به درخواست تعدادی از انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در شهرستانهای استان فراخوان تشکیل این کانون در حال انجام است و بزودی مجمع عمومی کانون انجام می­‌پذیرد.

ابراهیم نیا افزود: هم اکنون۳۳ انجمن صنفی کارگری، ۸۹ انجمن کارفرمایی، ۳ کانون کارگری ،۴ کانون کارفرمایی و ۱۷ کانون بازنشستگی در سطح آذربایجان شرقی با نظارت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فعالیت دارند.

وی ابراز امیدواری کرد: با تشکیل این کانون رسیدگی به مشکلات کارگران ساختمانی در سطح استان از یک رویه مناسب برخوردار شده و کارگران ساختمانی در قالب انجمن‌ها و این کانون بتوانند مسایل خود را به نحو بهتری پیگیری نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز