خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در تاکستان مطرح کرد:

گرانی‌ها آرامش اجتماعی را از کارگران سلب کرده است

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۵۴۵

دبیر خانه کارگر شهرستان تاکستان معتقد است: کاهش قدرت خرید اقشار حقوق‌بگیر بواسطه کاهش ارزش پول ملی، علاوه بر آنکه انگیزه کار کردن را از کارگران گرفته است، باعث آسیب‌پذیری آنان در مقابل معضلات اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد و.. شده است.

غلام رضا رحمانی (دبیر خانه کارگر شهرستان تاکستان) با بیان اینکه قدرت خرید اکثریت مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد شهرستان تاکستان کاهش یافته است، به خبرنگار ایلنا گفت: افزایش ناگهانی قیمت کالاهای اساسی با وجود ثابت ماندن دستمزد و کاهش ارزش آن، انگیزه کار کردن را از کارگران شاغل گرفته است و این در حالی است که به دلیل بحران صنعتی که حتی مسئولان دولتی به آن معترفند، هر روز شاهد تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و بیکاری کارگران‌شان هستیم.

او ادامه داد: در این شرایط مقاومت اقشار ضعیف در مقابل معضلات اجتماعی به طرز مشهودی کاهش یافته است و لازم است نهادهای مدنی با انجام تحقیقات علمی، به مسئولان هشدار دهند.

رحمانی افزود: بسیاری از ارزاق و مایحتاج عمومی مردم نسبت به سال گذشته از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته است و این در حالی است که پیشنهاد ترمیم  دستمزد کارگران  نیز  از سوی اعضای شورای عالی مورد مخالفت دولت قرار گرفت.

به گفته این فعال کارگری، از یکسو گرانی‌ها، آرامش اجتماعی را از کارگران سلب کرده و از سوی دیگر نداشتن امنیت شغلی باعث اضطراب کارگران شده است.

رحمانی  در بخش دیگری از گفته‌های خود در خصوص افزایش  بیکاری کارگران در  شهرستان تاکستان اضافه کرد: متاسفانه برخی کارفرمایان برای رفع مشکلات مالی واحد تولید ویا صنعتی خود در اولین اقدام برای کاهش هزینه‌ها تصمیم به اخراج یا تعدیل نیروی کار قراردادی خود می‌کنند.

رحمانی با بیان اینکه این رویه کارفرمایان در قراردادها آینده  شغلی کارگران را به خطر انداخته و روحیه کار کردن را از آنها سلب کرده، در ادامه گفت: کارفرمایان به این دلیل این رویه را پیش گرفته‌اند که هر زمان به بحران خوردند، دیگر قرارداد‌ها را با کارگران تمدید نکنند.

این فعال کارگری با بیان اینکه افزایش روزمره تورم وبالا رفتن نرخ بیکاری برای مردم تبدیل به یک ضایعه لاینحل شده است، تصریح کرد: احساس مردم این است که دولت توانایی حل مشکلات اقتصادی بوجود آمده را ندارد از این رو سعی می‌کند به بهانه‌های مختلف بر همه معضلات اقتصادی به وجود آمده، سر پوش بگذارد.

به اعتقاد دبیر خانه کارگر تاکستان اگر قرار است با توجه به وضعیت فعلی مردم دوباره به توان اقتصادی دولت اعتماد کنند، باید دولت تمام تلاش خود را در این زمینه بکار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز