خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان:

کارگران بازارچه‌های مرزی وضعیت مناسبی ندارند/دستمزدها "سلیقه‌ای" است

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۶۲۹

شاکر ابراهیمی از وضعیت نامناسب کارگران شاغل در بازارچه‌های مرزی استان کردستان خبر داد.

شاکر ابراهیمی (رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از وضعیت شغلی نامناسب کارگران شاغل در بازارچه‌های مرزی استان کردستان خبر داد.

به گفته‌ی ابراهیمی، تعدادی از این کارگران که در دو بازارچه مرزی بانه و مریوان مشغول به کار هستند، بیمه ندارند و از دستمزد مناسب نیز بی‌بهره‌اند.

این فعال صنفی گفت: برخی از کارفرماها، دستمزد کارگران خود را «سلیقه‌ای» پرداخت می‌کنند؛ به عبارتی حداقل مزد قانون کار رعایت نمی‌شود و هرچقدر که بخواهند به کارگر می‌پردازند. علاوه بر آن، این کارگران از حق تعطیلات قانونی نیز بی‌بهره‌اند.

او مشکل را از «کمبود نظارت» می‌داند و اضافه می‌کند: بر اجرای قانون کار و بحث دستمزد، نظارت کافی صورت نمی‌گیرد؛ قرار است برای رسیدگی به مشکلات این کارگران به بازارچه‌های مرزی برویم و اطلاعات مشخصی از وضعیت شغلی آنها جمع‌آوری کنیم و بعد از آن، مراتب را از طریق مقامات مسئول پیگیری خواهیم نمود.

ابراهیمی تاکید کرد: تعدادی از کارگران باربرِ شاغل در این بازارچه‌ها از وضعیت شغلی خود ناراضی هستند و خواستار رسیدگی مسئولان و تغییر شرایط هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز