خبرگزاری کار ایران

حمایت کارگران معادن کرمان از «ترمیم دستمزد»/آیا صدای شکستن استخوان‌های کارگران به گوش مسئولان نمی‌رسد؟

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۳۸۲

کارگران معادن کرمان با امضای طومار از اعضای شورای عالی کار حمایت کردند و خواستار «ترمیم دستمزد» شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تلاش‌ها و رایزنی‌های اعضای کارگری شورای عالی کار و تشکل‌های کارگری برای برگزاری جلسه شورای عالی کار ادامه دارد. در همین راستا جکع زیادی از کارگران معادن زرند، کوهبنان و راور در استان کرمان با امضای طوماری از اعضای کارگری شورای عالی کار حمایت کردند و خواستار اجرایی شدن «ترمیم دستمزد» شدند.

در متن این طومار که با امضای چند صد نفر از کارگران این معادن رسیده، آمده‌ است:

سرزمین سرافرازمان ایران با کوه‌های بلندش اقتدار و تمامیت ارضی خود را مدیون مردان وز نانی است که بدون هیچ سهم‌خواهی چهل سال پشتیبان نظام و دین خود بوده‌اند...

در دل این کوه‌های سر به فلک کشیده هستند انسان‌هایی که با عزمی راسخ می‌شکافند دل سنگ را تا اقتصاد کشور رونق گیرد.

کارگران معادن کشور به خصوص معادن ذغال سنگ بر تن و جان خویش سیاهی زمین را می‌خرند تا سپیدی و نور بر فراز آسمان نیلگون کشورمان همچنان درخشان و زندگی‌بخش باشد.

در این برهه تاریخی که به واسطه از هم گسیختگی اقتصاد و تورم کارگرکش، امنیت روانی و معیشت معدنچیان و خانواده‌های مرتبط در بحران زیستن قرار دارد. آیا انتظار کمک و یاری از دولت و دولتمردان براساس وظیفه قانونی آنها زیاده‌خواهی و سهم‌خواهی ما است؟

آیا صدای شکستن استخوان‌های کارگر ان در زیر چرخ مهیب تورم و گرانی به گوش پایتخت‌نشینان نمی‌رسد؟

آیا کسی در این دیار به اهمیت ترمیم حقوق و در آمد کارگران که با افزایش قیمت‌ها منجر به کاهش قدرت خرید سبد معیشتی شده است واقف نیست؟

ما جمع کثیری از زحمتکشان معادن ذغال سنگ استان کرمان خواهان همراهی دولت در تشکیل پیش از موعد کمیته تعیین دستمزد در جهت افزایش و ترمیم دستمزد کارگران هستیم و یکصدا و متحد حمایت خود را از برنامه‌های نماینده کارگران در شورای عالی کار اعلام می‌داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز