خبرگزاری کار ایران

رضایت‌ کارگران زغال سنگ «البرز شرقی» از وضعیت معدن/حقوق معوقه نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۹۳۰

پس از سالها چالش کارگری در معدن زغال سنگ البرز شرقی وضعیت این واحد معدنی و کارگران آن از تقریبا پنج ماه قبل با تامین منابع مالی رو به بهبودی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی گفتند: پس از سال‌ها چالش کارگری در «معدن زغال سنگ البرز شرقی» وضعیت این واحد معدنی از تقریبا ۵ ماه قبل با تامین منابع مالی آن رو به بهبودی است و مدعی‌اند همه مطالبات معوقه آنها پرداخت شده و هیچ حقوق و مزایایی طلب ندارند.

یکی از کارگران شاغل در شرکت البرز شرقی با بیان اینکه نداشتن منابع مالی کافی باعث شده بود حقوق و بیمه کارگران چندین ماه به تعویق بیفتد، گفت: با تامین منابع مالی به مرور معوقات مزدی و بیمه‌ای کارگران شاغل در این واحد معدنی و شرکت‌های زیرمجموعه آن پرداخت شد و فعالیت کارگران در بخش تولید زغال سنگ سرعت گرفته است.

او همچنین درباره نحوه برخورد مدیران شرکت با همکارانش گفت: مدیریت بر تولید بیشتر تاکید دارد و در عین حال پیگیر مطالبات کارگران و سایر مزایای قانونی آنهاست.

او درباره امنیت شغلی کارگران معدنچی واحد البرز شرقی گفت: تعاملی که بین مدیرعامل با کارگران وجود دارد باعث شده کارگران از لحاظ امنیت شغلی احساس خطر نکنند.

به گفته این کارگر، پیش از این کارگران برای دریافت مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود هیچ پشتیبانی نداشتند و مرتبا دست به اعتراض صنفی می‌زدند در عین حال مدیریت به بهانه کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را نداشت در نتیجه این تاخیر و تعلل چند ماهه، کارگران از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز