خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اعتراض کارگران شهرداری شوشتر پایان یافت

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۹۱۰

اعتراض صنفی بیش از ۴۰۰ کارگر مجموعه شهرداری شوشتر، عصر روز گذشته به‌صورت مشروط پایان یافت.

برخی منابع کارگری در شهر شوشتر به خبرنگار ایلنا گفتند: به دنبال برپایی اجتماعات صنفی روزهای گذشته کارگران مجموعه شهرداری شوشتر، روز گذشته (چهارشنبه ۲۵ مهر ماه) همزمان با سومین روز اعتراض کارگران، مدیران شهری و نماینده کارگران مجموعه شهرداری شوشتر برای رسیدگی به مشکلات صنفی کارگران معترض این واحد خدماتی تشکیل جلسه دادند و در نتیجه برپایی این جلسه، کارگران معترض به تجمع خود خاتمه دادند.

آنها گفتند: پیش از آنکه جلسه عصر روز گذشته برگزار شود، شهرداری و اعضای شورای شهر شوشتر صورتجلسه‌ای درباره مطالبات صنفی کارگران تنظیم کرده بودند.

در جلسه‌ روز گذشته تصمیم گرفته شد که همه کارگران و کارکنان پیمانکاری شهرداری طی ۱۰ روز آینده به قراردادی تبدیل وضعیت شوند و برای تامین منابع مالی برای پرداخت مطالبات مزدی کارگران، کلیه پروژه‌های عمرانی کوچک و بزرگ متوقف و اولویت پرداخت مطالبات مزدی کارگران باشد.

از قرار معلوم شهرداری شوشتر قبول کرده است که بعد از کسرمالیات بر ارزش افزوده مطالبات مزدی کارگران را پرداخت کند.

یکی از کارگران به ایلنا گفت: کارگران در پی تصیمات اتخاذ شده در جلسه روز گذشته، امروز یکشنبه (۱۶ اسفند ماه) مشروط به انجام تعهدات از سوی کارفرما به کار بازگشتند.

کارگران در روزهای گذشته به خبرنگار ایلنا گفته بودند کارگران تنظیف و حمل زباله به نشانه اعتراض از جمع‌آوری زباله‌های برخی مناطق شهر شوشتر خوداری کرده بودند که شب گذشته این اقدام اعتراضی کارگران خدماتی پایان یافت و همه زباله‌ای شهر جمع آوری شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز