خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

کارکنان شهرداری مسجد سلیمان در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات‌شان، اعتصاب کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۶۲۳

رییس شورای شهر مسجد سلیمان در خصوص اعتصاب کارکنان شهرداری به‌خاطر عدم پرداخت مطالبات مزدی، پرداخت نشدن حق بیمه و سنواتشان، گفت: باتوجه به مشکلات اقتصادی اخیر و کاهش میزان ساخت‌و‌سازهای شهری، درآمدهای شهرداری پایین آمده و موجب شده که دخل و خرج ما به هم نخورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طی چند روز اخیر، کارگران و کارمندان شهرداری مسجد سلیمان در اعتراض به ۴ ماه معوقه مزدی، پرداخت نشدن حق بیمه و دیگر سنوات خود، دست از کار کشیده و اعتصاب کرده‌اند.

در همین رابطه، احمد زمانپور (رییس شورای اسلامی شهر مسجد سلیمان و نماینده شهرستان مسجد سلیمان در شورای استان خوزستان) گفت: کارکنان شهرداری حدود ۴ روز است که در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی‌شان دست به اعتراض و اعتصاب زده‌اند. براساس دعاوی آنها، ۴ ماه معوقه مزدی (شامل سه ماه تابستان به‌همراه ماه کنونی که هنوز به اتمام نرسیده) طلب دارند درحالی‌که با محاسبات ما، مطالبه‌شان دربرگیرنده همان سه ماه تمام شده تابستان است و شامل مهر ماه –که هنوز تمام نشده- نمی‌شود. گفتنی است هیچ کدام از شهرداری‌های استان، دستمزد این ماه را پرداخت نکرده‌اند.

وی اشاره کرد: با پیگیری‌هایی که تاکنون داشته‌ایم، مبلغی در حدود ۶۰۰ میلیون به حدود ۳۰۰ نفر از پرسنل خدماتی داده شده تا در قالب مساعده، وضعیت کنونی آنها را -حتی به صورت موقت- ترمیم کند. دستمزد این افراد عمدتا بین ۲ الی ۲.۵۰۰.۰۰۰ هزار تومان است. این مبلغ شامل تقریبا ۹۰ درصد حقوق یک ماه این افراد می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر مسجد سلیمان اضافه کرد: طی جلسه‌ای که شب گذشته به همراه شهردار و سرپرست فرمانداری مسجد سلیمان با استاندار خوزستان داشته‌ایم، قرار شده تا ابتدای هفته پیش‌رو و در واقع، ۲-۳ روز آینده رقمی در حدود یک میلیارد تومان برای پرداخت بخشی دیگر از معوقات مزدی کارکنان تامین شود که در این مورد، باید سپاسگزار کمک استاندار بود. در ابتدای ماه پیش‌رویمان، یک‌سری از عوارض ارزش افزوده را هم دریافت خواهیم داشت که آن هم به پرداخت معوقات کمک خواهد کرد.

زمانپور در خصوص تعداد کارکنان شهرداری و کسانی که مطالبه مزدی دارند، اظهار داشت: شهرداری نزدیک به ۵۳۰ الی ۵۴۰ نفر نیرو دارد که از این میان کمتر از ۱۰ درصد آنها رسمی هستند. همین تعداد (شامل کارگر، کارمند، خدماتی، حراست و...) دارای معوقات مزدی هستند.

نماینده مسجدسلیمان در شورای استان خوزستان در توضیح وضعیت شهرداری مسجد سلیمان از سال گذشته تاکنون، اظهار داشت: متاسفانه ما در زمان تحویل گرفتن سکان شورای شهر در سال گذشته، وارث مشکلات بسیار زیاد باقی‌مانده از ادوار گذشته بودیم. در همان زمان، جدا از بسیاری بدهی‌هایی که شهرداری به پیمانکاران، ادارات و ارگان‌های مختلف، بیمه و... داشت، کارگران شهرداری به مدت دو الی سه‌ماه حقوق دریافت نکرده بودند که با پیگیری‌هایی که در همان ابتدای کار داشتیم، توانستیم آنها را تسویه کنیم. آنچه که مسلم است این است که بدنه شهرداری طی ادوار مختلف با به‌کارگیری نیروهای مازاد بر نیاز، بسیار فربه شده است. با در نظر گرفتن مشکلات اقتصادی پیش آمده، کاهش میزان ساخت‌و‌سازهای شهری و عوارض ارزش افزوده، درآمدهای شهرداری بسیار پایین آمده است و موجب شده که دخل و خرج ما به هم نخورد. ما منابع پایدار درآمدی نداریم. بنابراین، مجموعه‌ای از عوامل موجب شده که نتوانیم دستمزد کارکنان‌مان را بدهیم.

وی تصریح کرد: حقیقت این است که فشار اقتصادی این روزها بر خانواده‌ها آنقدر زیاد شده که آنها نمی‌توانند یک ماه معوقه مزدی را دوام بیاورند.

نماینده مسجدسلیمان در شورای استان خوزستان در پایان اظهار داشت: ما تلاش بسیار داشته و داریم تا با توجه به امکانات و منابع موجود در دسترس، مسائل و مشکلات پیش‌آمده را حل کنیم. گفتنی است مشکل در پرداخت دستمزد نیروهای شهرداری محدود به مسجد سلیمان نیست بلکه نه تنها در بسیاری شهرهای دیگر استان خوزستان، بلکه حتی در کلانشهرهای بزرگ کشور که صاحب منابع درآمدی بسیار بیشتری هستند هم، رخ می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز