خبرگزاری کار ایران

گزارش علت فوت کارگر منشتر شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۴۰۹

مدیرعامل شرکت معدنی الماس مته شمال طی نامه‌ای به ایلنا علت فوت کارگر خود در روز دوشنبه را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، احمد یزدانی (مدیرعامل شرکت معدنی الماس مته شمال) طی نامه‌ای مراتب تاسف خود بابت حادثه‌ی روز گذشته در معدن مذکور را اعلام و گزارش این حادثه را بیان کرد. 

در این گزارش آمده است: حادثه تلخ و غم‌انگیز شامگاه دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ در سینه کار اسلوپ ۳ معدن شماره یک پروده طبس که منجر به فوت یکی از نیروهای سخت‌کوش شرکت معدنی الماس مته شمال گردید، موجبات تاسف و تاثر عمیق قلبی جامعه مدنی و به ویژه کارکنان پرتلاش مجموعه کارکنان زغال‌سنگ طبس را فراهم آورد.

 وی ضمن ابراز مراتب همدردی و تسلیت به خانواده مرحوم عبدالله رسولی و آرزوی غفران واسعه الهی برای نامبرده، گزارش حادثه به شرح زیر ارائه کرد: تیم معدنکاری طبق برنامه و جهت اجرای عملیات معدنکاری، در محل کار مستقر شده و اقدام به پیشروی برای نصب نگهداری معدنی می‌نماید. ساعت ۲۰:۰۷ شامگاه و با عقب رفتن ماشین حفاری، مرحوم عبدالله رسولی از نیروهای شرکت معدنی الماس مته شمال (پیمانکار مستقر در این بخش)، باتفاق یکی از همکاران خود جهت استقرار پمپ آبکشی به سینه کار می‌رود که در حین کار متوجه حرکت توده زغال می‌گردد. بلافاصله با اعلام هشدار از همکار خود می‌خواهد که محل را ترک نماید و همزمان وی نیز اقدام به فرار از شرایط خطر می‌کند که متاسفانه و در لحظه گرفتار رانش زغال می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: بلافاصله سایر نیروهای مستقر در سینه کار اقدام به جابجایی زغال و خارج کردن ایشان می‌نمایند که نهایتا وی ساعت ۲۰:۲۰ دقیقه از زیر توده زغالی خارج و به سطح منتقل و اقدامات احیا توسط پزشک بهداری منطقه اجرا می‌گردد که متاسفانه علیرغم گستردگی امکانات مورد استفاده، عملیات احیا موفقیت‌آمیز نبوده و فوت مرحوم عبدالله رسولی اعلام می‌گردد.

این گزارش ادامه می‌دهد: به منظور بررسی دقیق و فنی حادثه، تیم بازرسی به اتفاق مهندس کریتی مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس، ریاست و بازرس کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت طبس، ساعت ۲۳:۴۵ به محل وقوع حادثه در زیر مراجعه و شرایط محیطی و فنی را مورد بازرسی قرار می‌دهند.

شواهد موید این است که از لحاظ ایمنی، کلیه مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به حفاظت ایمنی در حین اجرای عملیات معدنکاری انجام و رعایت شده بوده و موردی از نقص فنی یا ایمنی در محل مشاهده نگردید.

در پایان این گزارش آمده است: ضمن ابراز تاسف مجدد و تسلیت فقدان عضوی از خانواده تلاشگر معدنکاری زغال‌سنگ کشور و ابراز همدردی با خانواده مرحوم رسولی، برای آن فقید سعید علو درجات را مسئلت می‌نماییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز