خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

دفاتر کارگزاری حق دخالت در احراز اشتغال کارگران ساختمانی را ندارند

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۹۶۹

بازرس کانون کارگری ساختمانی کشور با انتقاد از سازمان تامین اجتماعی، احراز اشتغال کارگران صنعت ساختمان از سوی دفاتر کارگزاری را غیرقانونی دانست.

عباس شیری به خبرنگار ایلنا گفت: مطابق ماده ۱۳۱ قانون کار نظام جمهوری اسلامی ایران، مسایل صنفی کارگران ساختمانی به انجمن‌های صنفی کارگری مربوط می‌شود اما سازمان تامین اجتماعی با استفاده از قدرت خود یک دستورالعمل اداری بی‌محتوا در خصوص احراز شغلی کارگران ساختمانی صادر کرده است.

به گفته این فعال کارگری، سازمان تامین اجتماعی با سلب مسئولیت احراز اشتغال کارگران صنعت ساختمان از انجمن‌های صنفی کارگری ساختمانی به دفاتر کارگزاری‌ها سبب دردسر برای انجمن‌ها شده و قدرت صنفی آنان را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی برای امر احراز اشتغال کارگران ساختمانی مبالغ قابل توجهی به دفاتر کارگزاری‌ها پرداخت می‌کند، بیان داشت: سازمان تامین اجتماعی یک صندوق بین‌النسلی متعلق به جامعه کارگری است و این رفتار سازمان تامین اجتماعی قابل دفاع نیست.

شیری اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی با بهانه بی‌اساس مبنی بر اینکه انجمن‌های صنفی کارگری ساختمانی در مسئله احراز اشتغال کارگران مرتکب تخلف می‌شوند، دفاتر کارگزاری‌های خصوصی خود را در مقابل انجمن‌ها قرار داده است.

این فعال جامعه کارگری ادامه داد: ما نمی‌خواهیم بگوییم اصلا اهمال‌کاری از سوی انجمن‌ها وجود ندارد، اما بایست سازمان تامین اجتماعی بداند درصد بیشترتخلف در امر احراز اشتغال کارگران ساختمانی از ناحیه دفاتر کارگزاری‌ها انجام گرفته و می‌گیرد.

بازرس کانون کارگری ساختمانی در پایان از سازمان تامین اجتماعی خواست با پایبندی به قانون کار حق صنفی انجمن‌های کارگری ساختمانی را رعایت نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز