خبرگزاری کار ایران

واکنش شرکت نفت گچساران درباره اخبارحادثه منجر به فوت کارگر این واحد

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۴۷۲

در پی وقوع حادثه منجر به فوت کارگر واحد «خط لوله شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران»، روابط عمومی این شرکت به ارائه توضیحاتی در مورد اخبار منتشر شده در مورد این حادثه واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، خبر تلخ فوت کارگری زحمتکش در یکی از مناطق تحت امر شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران باعث غم و اندوه فراوان شد.

اما آنچه بیشتر مایه نگرانی است فضای سیاست زدگی کشور و شهرستان است که عده‌ای سعی دارند از هر فرصتی جهت اهداف سیاسی خود استفاده کنند.

هنوز علت این حادثه تلخ مشخص و اعلام نشده بود که برخی بدون در نظر گرفتن احساسات و داغ داری یک خانواده،نوک حملات خود را متوجه مدیران نفت ازجمله مدیرعامل آن کردند.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از لحاظ گستردگی، پهنای جغرافیایی ،تاسیسات، تجهیزات، نیروی انسانی و … جز بزرگترین حوزه های نفت و گاز کشور است.

طی چند سال اخیر از سوی وزارت نفت توجه به مسائل ایمنی و رعایت استانداردهای لازم، در اولویت قرار گرفته است که شرکت‌ها و متخصصان HSE بصورت مرتب به مکان‌ها و تجهیزات متعلق به شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران سرزده و آموزش‌های لازم را در اختیار کارکنان(رسمی، پیمانی، قراردادی، ارکان ثالث و حجمی) قرار می‌دهند.

خود مدیرعامل فعلی نفت و گاز گچساران نیز حساسیت زیادی رانسبت به رعایت نکات ایمنی کارکنان و بررسی تجهیزات داشته و جلسات مختلفی در این زمینه برگزار می‌کند.

اگر سری به یونیت‌ها و مراکز نفتی گچساران (دشتگز، دشت بلوط، گوره، سقلاتون و …) بزنید تابلو شعارها و توصیه‌های مربوط به رعایت ایمنی در همه مکان‌ها درج گردیده است. سال گذشته وزیر نفت در سفر به گچساران بیان داشتند که متاسفانه به دلیل تحریم صنعت نفت، شاهد فرسودگی تجهیزات هستیم که به تبع آن خطرات افزایش یافته است.

*اما در خصوص اتفاق تلخی که چند روز پیش رخ داد باید گفت برخلاف ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر کشته شدن یکی از کارگران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، کارگر حادثه‌دیده جز نیروهای تحت الاختیار منابع انسانی نفت و گاز گچساران نبوده است.*

در تکمیل این موضوع باید گفت: صنعت نفت در خصوص توجه به بخش خصوصی برخی نیازهای خود را از طریق انجام مناقصه و قرارداد با پیمانکاران انجام می‌دهد که هر پیمانکاری جهت تعهد به پیمان خود تعدادی نیروی پروژه‌ای بکار می‌گیرد و به محل موردنظر پروژه می‌آورد که طبق قانون به کارگر تحت امر خود خدمات (دستمزد، لباس، ابزار، غذا، ایاب و ذهاب و …) می‌پردازد و از آنجا که اکثر کارها تخصصی می‌باشد پیمانکار موظف بوده نیروهایی آگاه به مسائل کار، ایمنی و آشنا با محیط را بکار گیرند. همچنین پیمانکار موظف بوده به ایمنی و رعایت آن توسط کارگران خود اهمیت لازم را نشان دهد که پس از اتمام کار شرکت به طور کامل با پیمانکار تسویه حساب می‌نماید.

در پایان توصیه می‌گردد رسانه‌ها، در انتشار اخبار رعایت انصاف را داشته باشند خصوصا در این برهه حساس کشور که صنعت نفت خط مقدم مقابله با دشمنان و تأمین هزینه‌های کشور است.

ضمن تسلیت به خانواده مصیبت دیده،از خداوند متعال می‌خواهیم روح همه فداکاران، کارگران و کارکنانی که جانشان را فدا کردند تا صنعت نفت کشور استوار بماند در سایه لطف خود بیامرزد و آرامش ابدی عنایت فرماید.

گفتنی است روز سوم مهر ماه  سال جاری یکی از کارگران پیمانکار خط لوله شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بنام « رحیم رحمانی» اهل دژسلیمان در حین انجام کار در محل  تلمبه خانه تعمیر خط لوله جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز