خبرگزاری کار ایران

کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت برای چندمین بار مقابل سازمان خصوصی‌سازی تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۸۶۳

جمعی از نمایندگان کارکنان تعاونی سهام عدالت کشور صبح امروز، یکشنبه (یکم مهرماه) با سفر به تهران برای بار چندم مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز گروهی از نمایندگان کارکنان تعاونی سهام عدالت کشور با حضور مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی برای چندمین بار خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این گروه از کارگران که از نقاط مختلف کشور برای پیگیری وضعیت شغلی و مطالبات معوقه خود عازم تهران شده‌اند، می‌گویند: حدود ۱۵۰۰ نفر هستیم که پس از ۱۱ سال فعالیت در دفاتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت، هنوز وضعیت شغلی‌مان مشخص نیست و در عین حال به دلیل پرداخت نشدن حدودا ۴۲ ماه از مطالبات مزدی‌مان، در وضعیت بد معیشتی قرار داریم.

 یکی از معترضان حاضر در تجمع در تشریح مشکلات صنفی خود و همکارانش گفت: باوجود اصلاح مصوبه و پرداخت بودجه ۲۵ میلیارد‌ی برای حقوق معوقه و سنوات ۹۴ لغایت ۹۶ کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانهای کشور که بیش از نود درصد آنها از مددجویان تحصیلکرده نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) و از اقشار ضعیف جامعه هستند، متاسفانه سازمان خصوصی‌سازی برخلاف مصوبه مورخ۹۷/۶/۷ هیات وزیران اعلام نموده از هر شرکت تعاونی سهام عدالت شهرستانی فقط به دو نفر امکان پرداخت حقوق آنهم به ازای هر نفر در ماه ۹۹۲هزار تومان را دارد که زیر حداقل قانونی کار است.

او با بیان اینکه در اردیبهشت۸۷ توسط هیات عالی واگذاری و وزارت تعاون و سازمان خصوصی‌سازی آیین‌نامه‌ای که هم تعداد نیروی کار اداری و هم فرمول محاسبه و تعیین سقف حقوق مشخص شده و به تعاونی‌های شهرستانی سهام عدالت ابلاغ شده است، افزود: متاسفانه سازمان خصوصی‌سازی به این آیین‌نامه هم پایبند نیست و تعهدنامه‌ای که در جهت پرداخت مطالباتمان تنظیم نموده، غیرقانونی و خلاف مصوبه هیات دولت است.

به گفته وی، سه‌شنبه هفته گذشته (۲۰ شهریور ماه) چند نفر از کارکنان تعاونی سهام عدالت به صورت حضوری با برخی مسئولان ذیربط سازمان خصوصی‌سازی جلسه‌ای برای پرداخت بودجه و رفع موانع ایجاد شده توسط سازمان خصوصی‌سازی برقرار کردند اما متاسفانه سازمان حاضر نشده از رفتارهای غیرقانونی خود در نحوه پرداخت دست بردارد.

او با بیان اینکه پیش از این نیز آنها چندین بار مقابل ساختمان‌های مجلس شورای اسلامی، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی تجمع کرده بودند، افزود: در همه این تجمعات مسئولان مربوطه وعده پیگیری مطالباتشان را داده‌اند اما هیچکدام عملی نشده است.

این کارگر همچنین اظهار داشت: هر یک از ما کارگران با چند سر عائله برای چندمین بار برای دریافت حداقل مطالبات مزدی‌مان از شهرستان‌های دورافتاده برای اعتراض به تهران سفر کرده‌ایم. درحالی هنوز وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات مزدی‌مان هنوز نامشخص است که تعداد زیادی از ما امروز اول مهر توانایی مالی کافی برای ثبت‌نام و خرید لوازم تحریز فرزندانمان را در مدرسه نداشته‌ایم و این بسیارتاسف‌بار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز