خبرگزاری کار ایران

علی خدایی در گفت‌وگو با ایلنا:

مشخص نیست چرا جلسات ترمیم مزد را برگزار نمی‌کنند؟/"بسته حمایتی اقشار آسیب‌پذیر" به کارِ کارگران نمی‌آید

کد خبر : ۶۶۵۲۰۷

علی خدایی با انتقاد از تعلل در برگزاری جلسات کمیته دستمزد گفت: مشخص نیست چرا جلسات ترمیم مزد را برگزار نمی‌کنند؟

علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن انتقاد از تعلل در برگزاری کمیته دستمزد گفت: در شرایطی که روز به روز قدرت خرید کارگران کاهش می‌باید و در روزهای هفته جاری با صعود اخیر قیمت دلار، مزد کارگران به حدود 90 دلار کاهش یافته، مشخص نیست چرا نمی‌خواهند جلسات ترمیم مزد را برگزار کنند؟!

وی با یادآوری تعهد دولت به برگزاری جلسه ظرف مدت یک هفته پس از جلسه قبلی گفت: چرا در بدترین شرایط اقتصادی، به تعهد خود عمل نمی‌کنند؛ ترمیم مزد در شرایط فعلی یک ضرورت است و فقط باید از طریق شورای عالی کار انجام شود.

او با تاکید بر اینکه طبق قانون در شرایط عادی نیز باید جلسات شورای عالی کار، ماهانه تشکیل جلسه بدهد، افزود: جالب اینجاست که حالا که گروه کارگری درخواست برگزاری جلسه اضطراری داده‌اند، در انجام این کار، تعلل می‌کنند و  برگزاری جلسه را عقب می‌اندازند.

خدایی معتقد است؛ بسته حمایتی اقشار آسیب‌پذیر که مسئولان همواره از آن داد سخن می‌دهند، به کار کارگران تحت پوشش قانون کار نمی‌آید.

او در تشریح بیشتر این مطلب می‌گوید: ترمیم مزد کارگران، فقط و فقط باید از طریق مذاکرات سه‌جانبه در شورای عالی کار، انجام شود و بسته حمایتیِ آسیب‌پذیران و مشمولان بهزیستی به دردِ کارگران نمی‌خورد؛ این را بهتر است همه مسئولان بدانند.

عضو کارگری شورای عالی کار در پایان تاکید کرد: اگر بیش از این در اجرای قانون و برگزاری جلسات مزد، اهمال کنند، به عنوان نماینده کارگران کشور مجبور خواهیم شد از ابزارهای قانونی دیگر حقوق موکلان خود را پیگیری کنیم؛ چاره دیگری نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز