خبرگزاری کار ایران

سلمان خدادای:

صندوق‌های بازنشستگی نباید وارد بنگاه‌داری شوند/سن بازنشستگی را باید افزایش دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۱۶۹

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: امروز بازنشستگان شرایط معیشتی مناسبی را ندارند و باید برای آنها فکری کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سلمان خدادادی در همایش تقدیر از بازنشستگان برتر در صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ‌نگاه مجلس به بازنشستگان عمیق و حمایتی است به همین منظور لایحه‌ 35 ماده‌ای که دولت به اذن رهبری به مجلس ابلاغ کرد را به 138 ماده افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در برنامه ششم توسعه برای رفاه حال بازنشستگان کافی نیست و باید بیشتر از این به آنها توجه کنیم، گفت: نیاز است که حاکمیت نگاه خود را به بازنشستگان و مسائل آنها تغییر دهد. بنده افتخار دارم که اولین جلسات ریسدگی به وضعیت بازنشستگان را در مجلس با مسوولان صندوق بازنشستگی کشوری داشته‌ام.

وی افزود: ‌ما تلاش کردیم در قانون مدیریت خدمات کشوری میان درآمد شاغلین و بازنشستگان تناسب ایجاد شود و فاصله چندانی میان دریافتی این دو وجود نداشته باشد. مجلس شورای اسلامی اعتقاد داشت که این فاصله باید 10 درصد باشد اما مجتمع تشخیص مصلحت نظام موافق 20 درصد بود. با این حال آنچه که مهم است کاهش هر چه بیشتر این فاصله است و باید قانون مدیریت خدمات کشوری به گونه‌ای باشد که حافظ حقوق بازنشستگان باشد.

وی با اشاره به ضرورت اصلاحات پارامتریک (افزایش سن سابقه بازنشستگی) گفت:‌ قوانینی که در حال حاضر وجود دارند ما را با چالش مواجه می‌کند. همین چند وقت پیش بود که دومای روسیه افزایش سن و سابقه بازنشستگی را تصویب کرد و ما هم باید چنین کاری را انجام دهیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه امروز صندوق‌های بازنشستگی نباید وارد بنگاه‌داری شوند، ادامه داد: صندوق‌های بازنشستگی باید به سمت حذف بنگاهداری بروند و روش سرمایه‌گذاری خود را اصلاح کند دولت هم باید نگاهش را به این مساله تغییر دهد و شرکت‌های ورشکسته را به صندوق‌ها واگذار نکند. چراکه اکثر این شرکت‌هایی که واگذار شده‌اند ورشکسته هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز